هشدار به شهروندان درباره کلاهبرداری تلفنی
معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرج با توضیح درباره شگرد کلاهبرداران گفت: در این روش فرد کلاهبردار به قربانی خود اعلام میکند که برنده سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت جایزه باید سراغ خودپرداز برود و با راهنمایی تلفنی جلوی بانک اقدام به خالی کردن حساب مالباخته میکند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی جواد یاوری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اشاره به شیوههای جدید کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی گفت: یکی از کلاهبرداریهایی که در چند سال اخیر بیشترین شکایت در دادسرا در مورد آن اتفاق میافتد درباره تماسهایی است که توسط کلاهبرداران با برخی شهروندان انجام میشود.
وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار به قربانی خود اعلام میکند که برنده سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت جایزه باید سراغ خودپرداز برود و با راهنمایی تلفنی جلوی بانک اقدام به خالی کردن حساب مالباخته میکند.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرج به شگرد دیگر این کلاهبردارن نیز اشاره کرده و توضیح داد: اخیرا نیز در یک اقدام اغوا کننده و با ایجاد هیاهو به گونهای القا میکنند که از یک برنامه زنده تلویزیونی تماس گرفتهاند و با قرار دادن مالباخته در شرایط عجلهای، به هدف خود میرسند.
وی یافتن این مجرمان و کلاهبرداران را به دلیل استفاده از شماره حساب و شماره تماس مخدوش و مجهول الهویه دشوار عنوان کرده و بیان داشت: مالباختگان و دیگر افراد که طمع کرده و قربانی میشوند باید بدانند که برای واریز وجه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و احیانا اگر در مسابقهای شرکت کرده و برنده میشوند تنها کافی است شماره حساب خود را بدهند.
یاوری تصریح کرد: با وجود اهمالکاری مالباختگان، دادسرا به وظایف قانونی خود برای احقاق حق آنها و تعقیب کلاهبرداران عمل میکند ولی ضرورت دارند شهروندان با هوشیاری خود مانع از این کلاهبرداریها شوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *