صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موسیقی متن این روزها فدای تیتراژهای پایانی شده است

۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۱۳۲۴۶
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
آهنگساز "پروانه" و "شیار 143" در "دوباره گوش کن" گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در اغلب سریال های تلویزیون تمرکز بیش از اندازه به تیتراژ پایانی است و در اصل به موسیقی متن اهمیتی نمیدهند.
به گزارش گروه فرهنگی ، فرید سعادتمند، آهنگساز مطرح سینمای ایران در برنامه "دوباره گوش کن" در خصوص پیشینه فعالیت هنری خود و همچنین تاثیر مداحی های پدر در سبک و سیاق کار خود  گفت: از آنجا که بنده فرزند حسین سعادتمند، یکی از نوحه خوان های صاحب سبک شهر یزد هستم، تا آنجا که توانستم از هوش موسیقایی پدر بهترین بهره را برده ام، البته متاسفانه دو سال پیش پدر  بر اثر بیماری از دنیا رفت اما تاثیرگذاری بالای ایشان در مسیر فعالیت موسیقایی من غیرقابل کتمان است و پدرم به نوعی اولین معلم موسیقی من بوده است و من هم در کنار نوحه خوانی از ملودی پردازی که در پدرم نهادینه بود بهترین الگوبرداری را میکردم به طوری که اولین کسی که آثارم را گوش می‌داد و نظراتش برای من بسیار اهمیت داشت، پدرم بود.
 
وی در ادامه در خصوص اساتیدی که از محضرشان تلمذ کرده، گفت: من زبان اصلی موسیقی فاخر را از محضر اساتیدی چون مجید انتظامی، حسین دهلوی، هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی و کامبیز روشن روان به خوبی درک کرده ام  و بر همین اساس همیشه تمام تلاش خود را کرده ام که در راستای تولید آثار فاخر و ماندگار قدم بردارم، حال اینکه تا چه اندازه در این مسئله موفق بوده ام، قضاوت با اهالی موسیقی است.
 
آهنگساز فیلم "شیار 143" گفت: موسیقی فیلم باید تمام صحنه‌های مهم و تاثیرگذار یک اثر را به خوبی برای مخاطبان توصیف کند اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در اغلب سریال های تلویزیون تمرکز بیش از اندازه به ترانه و آهنگ پایان سریال است و در اصل به موسیقی متن اهمیتی نمیدهند.
 
وی ادامه داد: ایران آهنگسازان توانمندی در حوزه موسیقی فیلم دارد به طوری که جند آثار موسیقی فیلم مجید انتظامی را هم اکنون بزرگترین ارکسترال های دنیا اجرا میکنند و به واقعا حیف است که مجموعه های نمایشی صداوسیما با وجود چنین هنرمندانی از اهمیت والای موسیقی متن غافل شده و تمرکز خود را بر ترانه پایانی سریال معطوف کرده اند.
 
آهنگساز مجموعه "ارمغان تاریکی" در پایان گفت: شخصا اگر در همکاری با یک کارگردان حس کنم که وی به موسیقی متن اهمیت چندانی نمیدهد و صرفا یه تیتراژ پایانی فکر میکند، بدون شک هیپچگاه همکاری من با این دسته فیلمسازان به سرانجام نخواهد رسید.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *