صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز بهره برداری از دفاتر الکترونیک در دفترخانه‌های اسناد رسمی از شهریورماه سال جاری

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۰۵۷۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
طالبی‌زاده از پایان دست نویسی دفاتر و آغاز به کار دفاتر الکترونیک در دفترخانه‌های اسناد رسمی استان کرمان در شهریورماه سال جاری خبر داد.
رضا طالبی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: با ابلاغ شیوه نامه بهره برداری از دفاتر الکترونیک سردفتران اسناد رسمی که به امضای معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیده است، از تاریخ 10/6/95 دفاتر الکترونیک سردفتر در تمامی دفاتر اسناد رسمی مورد بهره برداری قرار گرفته و از تاریخ مذکور ثبت کلیه اسناد رسمی و اقدامات تبعی مربوط به این اسناد ، صرفا در دفاتر الکترونیک انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ بهره برداری دفاتر الکترونیک، ثبت سند جدید در دفاتر دست نویس ممنوع است، توجه کلیه سردفتران را به این موضوع لازم برشمرد.

طالبی زاده از مهمترین نتایج بهره برداری از دفاتر الکترونیک را تسریع در انجام کار مراجعین به دفترخانه های اسناد رسمی و جلوگیری از جعل و غیره دانست و گفت: با اجرای این طرح، روند ثبت اسناد در دفترخانه‌های اسناد رسمی سرعت خواهد گرفت.

این مقام مسئول از مزایای دیگر استفاده از دفاتر الکترونیک در دفترخانه‌های اسناد رسمی به دقت بیشتر در ثبت اسناد و عدم بروز اشتباه در روند ثبت اسناد اشاره کرد.

گفتنی است با بهره برداری از دفاتر الکترونیک سردفتر در دفاتر اسناد رسمی دست نویسی دفاتر در دفترخانه های اسناد رسمی پایان می یابد و از اطلاعات الکترونیکی موجود در سامانه جامع املاک نسخه چاپی اخذ و به صورت دفاتر مجلد صد برگی در دفترخانه های اسناد رسمی نگهداری خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *