صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری جلسه بررسی مشکلات پلیس قضایی شاهین دژ

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۱۰۰۵۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه هماهنگی و تعامل قضایی با نیروی انتظامی و بررسی مشکلات و موانع موجود پلیس قضایی، رعایت حقوق شهروندی در سالن کنفرانس دادگستری شاهین دژ برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، جلسه ای جهت بررسی مشکلات و موانع موجود پلیس قضایی حوزه قضایی شاهین دژ با حضور سلمان مجیدی رئیس دادگستری شاهین دژ و حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب و فرماندهان انتظامی این شهرستان برگزار شد.

در اين جلسه رئيس دادگستری شاهین دژ نتیجه تعامل سازنده دستگاه قضایی با نیروی انتظامی در نهایت رفاه و آسایش برای مردم را به آرمغان می‌آورد اظهار داشت: با توجه به راهکار مشترک هم در دادگستری و هم در نیرویی انتظامی در زمینه پیشگیری از جرایم و ایجاد فرهنگ صلح و سازش در کنار پیشگیری در عرض هم باید حرکت کرد و در کلانتری ها قبل از ورود در ماهیت شکایت با واحد مشاوره سعی در ختم مناقشه شود.

سلمان مجیدی در ادامه سخنان خود افزود: اهمیت پیشگری بهتر از مقوله درمان است. اقدامات اصلاحی بعد از اجرای احکام محاکم همیشه نتیجه مطلوب ندارد و پیشگیری از جرایم آسانتر از مجازات و اصلاح دوباره است و این دقیقاً یکی  از اهداف قوه قضائیه می‌باشد.

در ادامه جلسه دادستان عمومی و انقلاب گفت: پیشگیری از جرایم محقق نخواهد شد مگر با تعامل صادقانه مراجع انتظامی و قضایی  علاوه بر پیشگیری باید سیستم جدیدی طراحی گردد و جرایم را علاوه بر پیشگیری پیش بینی نیز شود.

حسین مجیدی افزود: بحث پیشگیری نیاز به برنامه ریزی دقیق و مداخله تمام مدیران اجرایی و ارگان‌های ذیربط دارد و تنها از توان یک دستگاه بر نمی‌آید و مهمترین مسئله ترویج فرهنگ صلح وسازش و مرتبط کردن و آشنا نمودن نسل آینده با گذشته در خصوص تعلیم و تربیت فرهنگ صلح و سازش جامعه است و ما نیازمند پر رنگ تر شدن امر صلح و سازش هستیم.

در پایان اين جلسه بحث پلیس قضایی و نحوه ابلاغ صحیح اوراق  قضایی و رعایت حقوق شهروندی در بازرسی منازل و برخورد و رعایت شأن ارباب رجوع بحث و تبادل نظر شد تا بهترین راهکار اتخاذ گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *