صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شهرداری در تصادف مرگبار اتوبان بابایی 50 درصد مقصر شناخته شد/ انجام تست الکل و مصرف روانگردان از سرنشینان خودرو

۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۹۹۵۲
رئیس پلیس راهور تهران گفت: در حادثه تصادف خودرو فاو در اتوبان شهید بابایی و مرگ سه جوان، راننده 50 درصد و شهرداری نیز 50 درصد مقصر شناخته شدند.

سردار تیمور حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در مورد جزئیات تصادف مرگبار خودروی شاسی بلند در اتوبان شهید بابایی گفت: ساعت 2 بامداد امروز یک دستگاه خودروی شاسی بلند فاو مدل آسا در غرب به شرق اتوبان بابایی حوالی اتوبان صیاد شیرازی به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با پایه پل برخورد کرده و متاسفانه سه سرنشین آن از جمله راننده در دم جان باخته و یکی از سرنشینان که دختر جوانی بود به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: علت این حادثه بر اساس نظریه کارشناسان عالی تصادفات پلیس راهور، تقارن و ترکیب دو خطا است. بر این اساس راننده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقیله 50 درصد و براساس تبصره 3ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی،شهرداری تهران به علت عدم استفاده تجیهزات درست در محل تصادف 50 درصد مقصر شناخته شد.

رئیس پلیس راهور تهران درخصوص اینکه آیا سرنشینان خودرو وضعیت عادی داشتند، گفت: به دلیل اینکه احتمال می دادیم این افراد دارای وضعیت عادی نبوده باشند به پزشکی قانونی اعلام کردیم تست الکل و روانگردان گرفته شود.

حسینی افزود: با بررسی سوابق این خودرو مشخص شد که در سوابق این خودرو  تنها 20 هزار تومان جریمه رانندگی ثبت شده است و فرد استفاده کننده از این خودرو آدم متخلفی نبوده است. اگر ارتکاب تخلف رویه همیشگی این راننده بود دوربین های کنترل سرعت در بزرگراه تخلفات او را ثبت می کرد.

وی با بیان اینکه همانند گذشته کنترل تخلفات شبانه اولویت پلیس راهور است،تاکید کرد: پلیس برخورد با تخلفات شبانه از جمله سرعت در بزرگراه ها را در دستور کار دارد اما موضوع رانندگی سیال است. اگر راننده ای در نقطه ای توسط پلیس کنترل شد تضمینی وجود ندارد که در نقطه دیگر مرتکب تخلف نشود.

به گفته حسینی اگر رانندگان با بی احتیاطی مرتکب تخلف شدند، راه باید بخشنده باشد و با ایمنی که دارد هزینه این تخلف را کاهش دهد. متاسفانه راه های کشور بخشنده نیستند.





نظرات بینندگان
بنجامین
|
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
چون شبها پلیس امکانات پایش مانند روز بر بزرگراهها را ندارد اکثر رانندگان بویژه راننده های جوان تخلفات زیاد و خطرآفرین برای خود و دیگران مرتکب می شوند. پیشنهاد می شود شبها حداکثر سرعت مجاز از 90 به 70 کاهش داده از گزارشات مردمی برای جریمه و کنترل متخلفین کمک بگیرند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *