مناقشه مسئولان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش بر سر مهارت آموزی/ آموزش و پرورش: گرفتن دیپلم نیازی به مهارت آموزی ندارد
در حالی مسئولان آموزش و فنی و حرفه ای استان تهران از مشروط شدن اعطای دیپلم به دانش آموزان شاخه نظری براساس فراگیری یک مهارت خبر می دهند که متولیان امر در آموزش و پرورش این موضوع را از اساس رد می کنند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،طی هفته های اخیر خبری از سوی سازمان فنی و حرفه ای استان تهران منعکس شد که از مشروط شدن اعطای دیپلم به دانش آموزان خبر می داد.
این خبر که در سال های گذشته از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شده بود از این ماجرا حکایت دارد که اعطای دیپلم به دانش آموزان شاخه نظری(تجربی، ریاضی و انسانی) مشروط به فراگیری یک مهارت و اخذ گواهینامه مربوط به آن است.
آنگونه که مجید تهرانیان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خبر می دهد تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرور ش منعقد کرده اند که براساس آن دانش آموزان شاخه نظری باید یک مهارت 180 تا 240 ساعته را فرا بگیرند.
اگر چه آموزش یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین است اما تا به امروز از اجرای آن در مدارس کشور خبری نبود.
قربانعلی افشانی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم وزارت آموزش و پرورش در رابطه با خبری که از سوی مسئولان سازمان فنی و حرفه ای استان تهران اعلام شده است، به خبرنگار می گوید: این موضوع را تایید نمی کنیم و چنین تفاهم نامه ای را امضا نکرده ایم.
وی افزود: اگر چه این موضوع طراحی شده است اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است و تا قبل از تصویب آن در این شورا امکان اجرای آن وجود ندارد.
افشانی تاکید کرد: فعلا مشروط کردن اعطای دیپلم به دانش آموزان شاخه نظری براساس فراگیری یک مهارت مد نظر نیست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *