صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایستگاه قطارسریع السیر به داخل شهرها منتقل می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۵۱۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل های پروژه راه آهن سریع السیر تهران-قم- اصفهان گفت: ایستگاه محمدیه در نزدیکی جمکران به داخل شهر قم و ایستگاه موردنظر در 10 کیلومتری شهر اصفهان باید به داخل شهرمنتقل شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در بازدید خود از پروژه های حمل و نقلی استان تهران و قم با حضور در کارگاه ساخت پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان گفت: نحوه اتصال راه آهن به شهر در قم و اصفهان نامشخص است، زیرا در گذشته تصمیم های سریع و ناگهانی برای این پروژه گرفته شده است.

وی از برنامه وزارت راه و شهرسازی در قبال ساخت خطوط ریلی خبرداد و تاکید کرد: باید مردم از مرکز شهر به راه آهن دسترسی داشته باشند.

آخوندی با بیان این که مردم شهر تهران نیز باید از مرکز شهر به خطوط سریع السیر راه آهن دسترسی داشته باشند گفت: در صورتی که ایستگاه قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان در شهر آفتاب احداث شود مردم برای دسترسی به این ایستگاه حدود دو ساعت از نقاط مختلف شهر در مسیر خواهند بود.

وزیرراه و شهرسازی به استقرار فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم – اصفهان اشاره و تصریح کرد: طراحی ایستگاه ها باید به گونه ای باشد که یک ایستگاه برای دسترسی به این فرودگاه احداث شود.

وی عنوان کرد: طبق طراحی هایی که در گذشته انجام شده تصمیم بر احداث ایستگاه در منطقه محمدیه در نزدیکی جمکران گرفته شده بود، در حالی که به این روال یک مسافر پس از پیمایش300 کیلومتر باید یک ساعت دیگر با سواری های کرایه طی کند تا خود را به شهر قم برساند.

آخوندی تاکید کرد: ایستگاهی که در محمدیه در نظر گرفته شده باید به مرکز شهر منتقل شود و همین رویه در قبال ایستگاه اصفهان نیز مدنظر قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید ظرف چند هفته آینده تصمیم لازم درباره پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم-اصفهان اخذ شود و نظر من این است که سرعت زیرسازی متناسب با بهره برداری 300 کیلومتر برسد تا مشکلی در روسازی به وجود نیاید.

وی به اهمیت گشایش اعتبارات اسنادی (LC) برای پروژه های زیربنایی تاکید کرد و یادآور شد: در گذشته بدون در نظر گرفتن مسایل مربوط به تامین مالی پروژه با اقدام های ضربتی این پروژه اجرا شده بود که با مشکل مالی فراوانی رو به رو شد. اما پس از برجام جزو نخستین پروژه هایی بود که اعتبارات اسنادی آن گشایش یافت بنابراین تا زمانی که با تزریق منابع مالی پروژه به نفس تازه ای برسد جلسه های متعددی در این مدت برگزار خواهد شد تا دوباره در نیمه شهریورماه از پروژه بازدید شود.
 
انتهای پیام/


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
اگه بتونید این برنامه را پیاده کنید یک تحول بزرگ میشه تو همه کشور و یک جنبش برای ساخت قطارهای تندرو که نیاز درست و پایه کشوره.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *