صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صادرات مبلمان ایران در سه ماهه نخست امسال رشد کرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۱۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال صادرات صنعت مبلمان، دکوراسیون اداری و منزل و یراق‌آلات به 3.6 میلیون دلار رسیده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 33.3 درصد رشد کرده است.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمود بازاری با اشاره به رشد صادرات مبلمان در سه ماه نخست سال جاری گفت: اگرچه ما در سال جاری رشد 33 درصدی را در صادرات صنعت مبلمان تجربه کرده‌ایم اما این میزان صادرات متناسب با ظرفیت‌های کشورمان نیست.
 
وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل (هافکس)، اظهار داشت: صنعت مبلمان کشور در کنار بکارگیری روش‌های جدید فروش و بازاریابی برای صادرات محصولات خود، باید به طراحی‌های جدید تولید متناسب با ذائقه خریدار خارجی و همچنین مدیریت هزینه‌های تولید توجه کند تا بتواند به صورت هدفمندتری در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابد.
 
بازاری افزود: هنوز صنعت مبلمان خانگی به مصارف داخلی چسبندگی دارد که این موضوع به نوبه خود از عوامل آسیب‌زننده به این صنعت است.
 
به گفته وی استفاده از تجربه خوشه‌های صنعتی ـ صادراتی کشورهای رقیب، طراحی شبکه‌های توزیع و خدمات پس از فروش در بازارهای جهانی و حضور مستمر در رویدادهای نمایشگاهی کشورهای مختلف، به رونق و تحرک صنعت مبلمان خانگی کشورمان می‌انجامد.
 
مدیرکل دفتر صادرات کالا در عین حال اضافه کرد: انتقال تجربیات عملیات تولید و بازاریابی کشوری نظیر ایتالیا در صنعت مبلمان خانگی به داخل کشور بسیار مهم است و اشتراکات سرمایه و تولید بین فعالان ایران و ایتالیا به افزایش ظرفیت‌های فعال تولیدی و صادراتی محصولات و ارتقاء و استحکام نشان‌های مطرح کشور کمک خواهد کرد.
 
بازاری در مورد موانع اصلی توسعه صادرات مبلمان، اظهار داشت: تامین مواد اولیه مهمترین مسئله است که اگر برطرف شود بسترهای مناسب رقابت با محصولات خارجی به خصوص محصولات چینی و ترکیه‌ای فراهم خواهد شد.
 
وی اضافه کرد:  فرسودگی و استهلاک ماشین‌آلات این صنعت،‌ عدم رعایت کیفیت مناسب مصنوعات چوبی‌، عدم آموزش کافی کارگران صنایع مصنوعات چوبی‌، ناآگاهی از بازارهای هدف، حضور قدرتمند رقبایی مانند چین ، ترکیه و حاکم بودن ساختار سنتی‌ در صنایع تولیدی چوب و مبلمان کشور از دیگر مشکلات این صنعت به شمار می‌رود.
 
این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت در پایان بر برنامه‌ریزی نظام‌مند و استراتژی تشکیلاتی از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت مبلمان تاکید کرد و افزود: صنعت مبلمان کشور می‌تواند نه تنها بازارهای مبل منطقه، بلکه بازارهای اتحادیه‌ اروپا را هم در دست بگیرد.

براساس این گزارش، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان با حضور 310 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی از دو کشور ترکیه و لبنان 13 تا 16 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *