صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خانه تكانی ترافیكی تهران در آستانه سال جدید تحصیلی/ تغییر چهره 4 پایانه مسافربری تهران تا آبان

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۱۲۸
معاون شهردار تهران با تأكید بر لزوم خانه تکانی ترافیکی 22 منطقه تهران در آستانه سال جدید تحصیلی گفت: با توجه به محدودیت های موجود در ناوگان، هیچ خط جدیدی در اتوبوسرانی ایجاد نمی شود و فقط خطوط موجود جا به جا می شوند.
به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: تعدادی از خطوط اتوبوسرانی وجود دارند كه از قدیم به صورت سنتی فعال بوده اند و در حال حاضر، ادامه فعالیت آنها معنا و مفهوم چندانی ندارد، ضمن این كه اگر هدف از راه اندازی خطوط بی آر تی سرعت بخشیدن به جا به جایی مسافران بود اما این مهم با توجه به وجود خط های عادی به موازات خطوط بی آر تی، آنطور که انتظار داریم، محقق نشده و لذا خط های موازی باید حذف شوند.

وی با اعلام این كه موضوع انجام اصلاحات در خطوط حمل و نقل عمومی، نیازمند بازنگری متمركز است و به این منظور، علاوه بر 22 مشاور ترافیكی در 22 منطقه، باید یك مشاور مادر نیز به کار گیریم و در انجام امور تلاش کنیم تا تصمیم سازی و تصمیم گیری مخدوش نشود، تأكید كرد: وقتی ایستگاه مترو در نقطه ای از شهر افتتاح می شود، قاعده بازی پیرامون آن نقطه عوض می شود و به عنوان نمونه، خطوط اتوبوسرانی منتهی به ایستگاه های مترو باید مورد بازنگری قرار گیرند.

ترافیك موضوعی چند بُعدی است و باید چند وجهی به آن نگاه كنیم

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه پایانه های حمل و نقل درون شهری، محل های مهمی اند كه در طراحی آنها باید نكاتی همچون ورودی و خروجی، معماری و نور مورد توجه قرار گیرند، اظهار كرد: عمدتاً مشاوران ما ترافیكی هستند در صورتی كه بحث های ما فقط مباحث ترافیكی نیست، چرا که ترافیك موضوعی چند بُعدی است كه باید از وجوه مختلف به آن نگاه كنیم و مشاوران ما نیز باید چند وجهی باشند و این نکته را نباید فراموش کنیم كه كار ما صرفاً ترافیك نیست، بلكه ترافیك محور است.

حسینی با بیان این كه كار در شهر به ویژه كار ترافیكی، نوعی نمادسازی است و تحقق آن در فعالیت های حمل و نقلی به راحتی قابل انجام است و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در این میان، مناطق قدیمی خیلی مهم اند که باید مورد بازنگری قرار گیرند و به همین دلیل است كه منطقه 12 از اهمیت ویژه‌ای نزد مدیریت شهری برخوردار است.

وی با طرح این سوأل كه خط كشی معابر را برای چه انجام می دهیم؟ خاطرنشان كرد: پاسخ این پرسش بسیار روشن است و آن این است که خط كشی در مرحله نخست برای تامین ایمنی پیاده ها و سواره ها در مرحله بعد جهت ایجاد نظم و انضباط در شهر و معابر شهری انجام شود و اگر خط كشی ضد ایمنی عمل کند که فلسفه وجودی آن است، باید از خیر آن بگذریم و عطای آن را به لقایش ببخشیم.

تغییر چهره 4 پایانه مسافربری تهران تا آبان

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه شهرداری تهران، 23 معاون حمل و نقل و ترافیك دارد كه یك نفر در ستاد و 22 نفر در 22 منطقه مستقر هستند، اظهار كرد: معاونان حمل و نقل و ترافیك مناطق، نمایندگان معاون شهردار تهران در مناطق هستند.

حسینی با بیان این كه لازم است سازمان تاكسیرانی، ساماندهی پایانه های درون شهری تاكسی را از منطقه 12 آغاز كند و سپس نسبت به سامان بخشی این پایانه در 21 منطقه دیگر اقدام كند، تصریح كرد: البته خانه تكانی در پایانه های برون شهری مسافربری آغاز شده و اقداماتی همچون اصلاحات ترافیكی، امنیت كامل، نظافت دقیق، خط كشی معابر و زیباسازی و نورپردازی محوطه در دستور كار قرار گرفته و تا آبان وقت داده ام كه انجام این اقدامات در هر 4 پایانه مسافربری تهران انجام شود.

وی با تأكید بر این كه معاونان حمل و نقل و ترافیك 22 منطقه تهران یك ماه وقت دارند تا قبل از بازگشایی مدارس، دستی به سر و روی شهر بكشند و با آمادگی كامل به استقبال آغاز سال جدید تحصیلی بروند، اضافه كرد: شركت واحد اتوبوسرانی نیز باید به وضعیت ایستگاه های محلی و نظافت این ایستگاه ها رسیدگی كند و به عنوان نمونه، رَمپی كه احداث شده تا افراد معلول با ویلچر از آن بالا رفته و سوار اتوبوس شوند اما افراد سالم هم با ویلچر نمی توانند از آن بالا بروند را اصلاح كند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *