صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود خطوط BRT به پیاده راه 17 شهریور/ نقش شهرداری در مرگ کودک 5 ساله

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۰۴۲
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از احتمال احداث خطوط BRT در پیاده راه 17 شهریور خبر داد.
ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران کارگروهی را به منظور بررسی مشکلات پیاده راه 17 شهریور به راه انداخته و در این کارگروه مشکلات پیاده راه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در نظر سنجی انجام شده مشخص شد که 50 درصد ساکنین ناراضی هستند و 90 درصد کسبه نیز نارضایتی خود را از پیاده راه سازی اعلام کرده اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در محدوده پیاده راه 17 شهریور خاطرنشان کرد: ورود معتادان، فروشندگان مواد مخدر و سارقان به پیاده راه 17 شهریور بعد از تغییر و تحولات چند سال گذشته شدت گرفته و مردم به شدت از این موضوع ناراضی هستند.

قناعتی از مطالعات ابتدایی صورت گرفته به منظور احداث خطوط BRT در پیاده راه 17 شهریور خبر داد و تصریح کرد: مطالعات اولیه ای در این ارتباط صورت گرفته و این احتمال وجود دارد که برای حل مشکل تردد ساکنین، در بخشی از پیاده راه خطوط BRT وارد شود.

وی با اشاره به مذاکرات شهرداری تهران با راهنمایی و رانندگی به منظور باز شدن بخشی از معابر پیاده راه 17 شهریور اظهارکرد: طرح پیشنهادی شهرداری به دست پلیس راهنمایی و رانندگی رسیده و قرار شده در برخی از معابر این محور بازگشایی صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص مقصر شناخته شدن پیمانکار در حادثه مرگ دختر 5 ساله در آبنمای بوستان کوهسار اذعان کرد: به همان میزان که پیمانکار در این حادثه مقصر بوده، شهرداری نیز مقصر است و انتظار داریم شهردار تهران در این رابطه پاسخگو باشد.

قناعتی تاکید کرد: در تمام حوادثی همانند حادثه کوهسار که پیمانکار مقصر شناخته می شود، شهرداری نیز نقش داشته زیرا نظارت ها بر عهده شهرداری است و نباید این طور باشد که پس از برگزاری یک مزایده، نظارت ها بر عملکرد پیمانکاران قطع شود.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان
نساء
|
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
هر روز بیشتر به این نتیجه میرسم که بعضی تصمیم گیرها هیچی بلد نیستند.17 شهریور رو بستن چی بود، یه مدت وسیله های رایگانش چی بود، حالا خطوط brt چی، ضرر کسبه ها و وضع عبور و مرور؟
ناشناس
|
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
معمولا مطالعات ارزیابی یک طرح عمرانی چه از لحاظ فیزیکی چه از لحاظ جنبه ها و تبعات اجتماعی آن، قبل از اجرا صورت می گیرد تا هزینه ها به حداقل برسد. متاسفانه همیشه بیشترین هزینه ها برای طرح ها خرج می شود و نهایتا خروجی طرح ها چیزی شبیه این پیاده راه بی مصرف خیابان 17 شهریور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *