چطور از بانکی که به وامگیرنده اجحاف میکند، شکایت کنیم؟
مراحل شکایت از بانکی که نسبت به وام گیرنده در مرحله تسویه حساب، اجحاف نموده و مبالغی برخلاف قرارداد مطالبه میکند، چیست؟ کارشناسان وکیلآنلاین به این پرسش پاسخ دادهاند.
ببخشيد من سال 1385 طي قراردادي با یکی از بانك های خصوصی از اين بانك 20 ميليون تومان وام گرفتم و خانهام را در رهن بانک قرار دادم و در طي سال 85 تا كنون نزديك به 40 ميليون تومان پرداخت كرده ام. حالا خانه را فروختهام تا خانه ديگري بخرم. لذا پس از مراجعه به بانك جهت فك رهن مسئولان بانك محاسبه نموده اند كه بايد بيش از 16 ميليون تومانِ دیگر بابت مالیات بر ارزش افزوده و نیز برخی جرایم به بانك پرداخت نمايم؛ ليكن در مفاد قرارداد نه ماليات ارزش افزوده و نه هيچ يك از مواردي را كه بعنوان جريمه ميخواهند بگيرند، نبوده و ميخواهم از بانك شكايت كنم. مراحل اداري آن به چه شكل است. لطفاً راهنمايي بفرماييد.
پاسخ کارشناس: از طریق مکاتبه با سرپرستی بانک مزبور اقدام نمایید. در صورت عدم حصول نتیجه می توانید از طریق سامانه پاسخگويی به شکايات و ارتباط مردمی بانک مرکزی شکایت خود را مطرح کنید. درصورتیکه از هیچیک از این روشها نتیجه نگرفتید، میتوانید از طریق مراجعه به مراجع قضائی، علیه بانک طرح دعوا کنید.
نظرات بینندگان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *