مزیت بزرگ توسعه فناوری اطلاعات به شفافیت در پاسخگویی به مردم
قائممقام وزیر نیرو گفت: مزیت بزرگ توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق گذار به شفافیت در پاسخگویی به مردم است.
وی افزود: از مشخصههای وزارت نیرو ارائه خدمات همگانی است؛ بنابراین رضایت مردم برای ما حیاتی است و جلب این رضایت در ارائه خدمات سریع و شفاف به مشترکان و استفاده از پتانسیلهای تکنولوژیهای نوین فناوری اطلاعات و راتباطات در این زمینه است.
قائممقام وزیر نیرو تصریح کرد: نوع و نحوه ارائه خدمات از سوی وزارت نیرو به مردم، در نوع و نحوه رفتار آنان میتواند بسیار مؤثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته آب و برق تنها در یک لیوان آب یا یک لامپ برای مردم نمود مییافت، اما امروز به جرات میتوان گفت که هیچ صنعت یا خدمتی مبرا از نیاز به آب و برق نیست.
محمودی اظهار داشت: بنابراین صنعت آب و برق میبایست پیشروتر از سایر صنایع خود را به تکنولوژیهای نوین روز مجهز نماید؛ در واقع، در عصر اطلاعات با شیوه و راهکارهای گذشته نمیتوان به ارائه خدمات پرداخت.
وی افزود: ما نسل خوششانسی هستیم که بواسطه ظهور تکنولوژیهای نوین، تماشاگر صحنههای تئاتری هستیم که خیلی سریع و فوری اتفاق می افتند و ما را با افقی وسیعتر و شفافتر از اطلاعات روبرو میکنند.
قائممقام وزیر نیرو تأکید کرد: با توجه به تخصصی بودن کار وزارت نیرو میبایست با تعجیل و با نهایت دقت اقدام به ورود این تکنولوژیها و بهرهوری از آنها در جهت مصالح مردم کرد؛ به طور نمونه یکی از وظایف مهم وزارت نیرو کنترل و بهینه سازی شبکه دیسپاچینگ و شبکه توزیع و فوق توزیع برق در کشور است، بالطبع استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی وارتباطی در این زمینه میتواند کمک حال مجموعه وزارت نیرو باشد.
محمودی تصریح کرد: در بحث آب نیز میتوان از تحولات فناوری بویژه در حوزههای تله مترینگ و تله کنترل برای ارائه آب با کیفیت و مناسب در نقاط مختلف کشور استفاده کرد.
وی افزود: دنیای اطلاعات در عصر کنونی چنان با زندگی روزمره ما عجین شده است که نمیتوان نظام خدماترسانی و حتی نظام فکری را بدون ضوابط آن ساماندهی کرد.
وی خاطرنشان کرد: با شرایط و امکانات کنونی، مردم از وزارت نیرو انتظار دارند، خدمات رسانی ما در حوزههای آب و برق همراه با بالاترین کیفیت و کمترین تلفات باشد.
قائممقام وزیرنیرو در ادامه با اشاره به مشخصه اصلی فناوریهای اطلاعات، گفت: یکی از مشخصههای اصلی فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، گذار به شفافیت در پاسخگویی و آموزش مادامالعمر در این فناوریهاست.
وی افزود: بالطبع با چنین مشخصههایی نمیتوان به دور از چشم مردم و با اعمال سیاست سرپوشگذاری یا اختفای اطلاعات، انتظار رضایتمندی مردم از مجموعه آب و برق و حتی رشد این صنعت متناسب با روح زمانه را داشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *