صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارسال ۴ هزار پیامک تخلف از سوی مردم در سه ماهه نخست امسال

۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۱۶۹۴
رئیس پلیس راه راهور ناجا از ارسال ۴ هزار پیامک تخلف از سوی مردم در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: عمده تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی بوده است.
به گزارش گروه جامعه ، سرهنگ محمد حسین حمیدی اطلاعات مربوط به تخلفات ناوگان مسافربری در سه ماهه اول سال را که توسط مردم به سامانه ١١٠١٢٠ پیامک شده، اعلام کرد و افزود: تعداد کل پیامک‌های ارسالی از سوی مردم در این مدت حدود ٤ هزار عدد بوده که به ٢٣٠٠ پیامک رسیدگی شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با توضیح اینکه رانندگان اتوبوس مراقب باشند چرا که مردم آنها را رصد می کنند، درباره جزئیات تخلفات پیامک شده گفت: از ٤ هزار پیامک دریافتی، حدود ٨٠ مورد به دلیل تخلف محرز راننده اعمال قانون صورت گرفته و رانندگان متخلف جریمه شدند و در کنار آن نیز ٢٠ مورد تقدیر و تشکر از رفتار خوب رانندگان بوده است.

طبق گفته سرهنگ حمیدی حدود ٢٢٠٠ مورد از تخلفات گزارش شده نیاز به آموزش راننده داشته که این رانندگان مورد آموزش قرار گرفتند.

وی درباره تخلفاتی که آمار بیشترین برخورد را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: به ترتیب حرکات مخاطره آمیز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی، تخلفاتی بوده‌اند که در این سه ماه بیشترین برخورد با آنها صورت گرفته است.

حمیدی ادامه داد: سامانه 110120 اطلاعات مسافران را به صورت لحظه‌ای دریافت می‌کند و اطلاعات رانندگان در سامانه ثبت می‌شود، مسافران می‌توانند در صورت رؤیت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند، همچنین مسافران می‌توانند با این شیوه نظر خود را به شماره 110120 اعلام کنند: «شماره اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش * مقصد سفر

وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند، همچنین برای استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تأکید کرد: ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله توقف نکردن برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است. تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب شده است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *