صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعلام تخلف 4 هزار راننده اتوبوس به پلیس توسط مردم/ اعلام مهمترین تخلفات رانندگان اتوبوس

۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۹
کد خبر: ۲۰۱۲۸۵
رئیس پلیس راه راهور گفت: مردم با ارسال 4 هزار پیامک تخلفات رانندگان اتوبوس را به پلیس اطلاع دادند.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ محمد حسين حمیدی رئیس پلیس راه راهور اطلاعات مربوط به تخلفات ناوگان مسافربری در سه ماهه اول سال را که توسط مردم به سامانه ١١٠١٢٠ پیامک شده، اعلام کرد و گفت: تعداد کل پیامک‌های ارسالی از سوی مردم در اين مدت حدود ٤ هزار عدد بوده که به ٢٣٠٠ پیامک رسیدگی شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با توضیح اینکه رانندگان اتوبوس مراقب باشند، چون مردم آنها را رصد می کنند، درباره جزییات تخلفات پیامک شده گفت: «از ٤ هزار پیامک دریافتی، حدود ٨٠ مورد به دليل تخلف محرز راننده اعمال قنون صورت گرفته و رانندگان متخلف جريمه شدند ودر كنار آن نيز ٢٠ مورد تقدير و تشكر از رفتار خوب رانندگان بوده است.»

طبق گفته سرهنگ حمیدی حدود ٢٢٠٠ مورد از تخلفات گزارش شده نياز به آموزش راننده داشته كه اين رانندگان مورد آموزش قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره تخلفاتی که آمار بیشترین برخورد را به خود اختصاص داده اند، نیز توضیح داد: «به ترتیب، حرکات مخاطره آمیز شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص فنی وسيله نقليه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی، تخلفاتي بوده‌اند که در این سه ماه بیشترین برخورد با آنها صورت گرفته است.»

سامانه 110120 اطلاعات مسافران را به صورت لحظه‌ای دریافت می‌کند و اطلاعات رانندگان در سامانه ثبت می‌شود. مسافران می‌توانند در صورت رویت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند.

مسافران می‌توانند با این شیوه نظر خود را به شماره 110120 اعلام کنند:«شماره اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش * مقصد سفر.»

مسافران می‌توانند هنگامی که راننده در حین رانندگی با تلفن همراه مشغول به فعالیت است کد یک را به شماره 110120 پیامک کنند. همچنین برای استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی را با نوشتن کد 2 به شماره اعلامی پیامک کرده و کد 3 را در صورت خستگی و خواب آلودگی راننده به 110120 پیامک کنند. ارسال کد 4 به شماره 110120 به منزله رانندگی خطرناک، شماره 5 به معنای اشکالات فنی خودرو و شماره 6 به منزله توقف نکردن برای انجام فریضه نماز و عدد 7 به منزله تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب است. تصویر پلاک اتوبوس در داخل خودرو نیز نصب شده است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.




نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
پليس جاده ها رو ول كرده از اون روزي كه دوربين ها نصب شده خوش به حال پليس شده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *