صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

موتورهای سنگین را باید آتش بزنند!/ فقط یک پیست استاندارد سرعت در ایران وجود دارد

۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۲۷۵
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: متاسفانه در ایران تنها یک پیست استاندارد داریم آن‌هم در مجموعه ورزشی آزادی تهران است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، وقتی صحبت از ماشین و موتورسواری و مسابقات سرعت پیش می‌آید ناخواسته ذهن‌ها به دنبال مسابقات فرمول یک، شوماخر، پیست ، سروصدای بلند ماشین‌ها و موتور‌های سنگین و... می‌رود.

سال‌هاست که اتومبیلرانی و موتورسواری در ورزش ایران جای خاص خود را باز کرده است، با این وجود هنوز نیازهای اولیه فعالان این رشته‌ها تامین نشده و بسیاری از آن‌ها برای تمرین در شهر‌های مختلف پیست ندارند!

محمود صیدانلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در مورد شرایط فدراسیون اتومبیلرانی اظهار داشت: در این فدراسیون سه هدف کلی را در نظر داریم که جزو سیاست‌های کلان فدراسیون محسوب می‌شود، در نخستین گام توسعه زیرساخت‌ها مدنظرمان است. از بین رشته‌های تحت پوشش اتومبیلرانی برخی رشته‌ها مثل آفرود نیاز به پیست میدانی سرعت ندارند اما در ریس شرایط فرق دارد به گونه‌‌ای که باید مسابقات و تمرینات در زمین اختصاصی انجام شود.

وی ادامه داد: از آن‌جا که سرعت نماد اصلی این فدراسیون است و باید مسابقات و تمرینات در پیست انجام شود اما متاسفانه در ایران تنها یک پیست استاندارد داریم آن‌هم در مجموعه ورزشی آزادی تهران است، به همین علت نیاز به توسعه زیر ساخت‌ها، تجهیزات و لوازم داریم البته ناگفته نماند که چون موقعیت جغرافیایی ایران متنوع است در آفرود و موتور کراس مشکلی برای برگزاری مسابقات در شهرهای مختلف نداریم

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری اظهارداشت: از آنجا که در طول سالیان قبل از نگاه بخش‌های دولتی و خصوصی به این فدراسیون کمتر توجه می‌شد اکثر پروژه‌ها ناتمام مانده است خوشبختانه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به این فدراسیون و رشته‌های تحت پوشش توجه دارد تاکنون در چند مرحله از مسابقات قهرمان کشوری حضور داشته و از نزدیک شاهد عملکرد ورزشکاران بوده است امید داریم با حمایت‌های وی و دیگر دست‌اندرکاران مشکلات سخت‌افزاری این رشته برطرف شود
.

صیدانلو گفت: برای جذب بخش خصوصی برنامه‌های مربوطه را انجام داده‌ایم و در مورد واردات موتور و خودرو تاکنون اقداماتی هم صورت گرفته است البته هماهنگی‌های مربوطه را هم با وزارت ورزش، وزارت صنعت و معدن انجام داده‌ایم.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری در ادامه همکاری برخی خودروسازان داخلی را با این فدراسیون کم‌رنگ ارزیابی کرد و یادآورشد: تاکنون خودروسازان در این فدراسیون ورود جدی نداشته‌اند البته امسال جلساتی را با مسئولان باشگاه‌های ایران خودرو و سایپا داشتیم و تفاهم‌نامه همکاری با این 2 شرکت خودروساز تنظیم و قرار است به امضای نهایی برسد تا ضمن حضور در لیگ بتوانند نسبت به تامین نیازهای تجهیزاتی هم ورود کنند.

صیدانلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما بحث تردد موتورهای 250 سی‌سی به بالاست چرا که مالکیت این موتورها برای عموم آزاد نیست و طبق اعلم شورای امنیت این موتورها فقط در اختیار دستگاه‌های خاص و ورزشکاران است. البته ورزشکاران هم فقط برای تمرین و مسابقه در پیست با یدک‌کش موتورها را به محل برگزاری باید ببرند و اجازه استفاده در سطح شهر را ندارند.

وی افزود: با توجه به این که شرایط این موتورها به گونه‌ای است که بیش از 2سال که از زمان ساخت و استفاده آن‌ها بگذرد دیگر برای مسابقه مناسب نیستند در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که ورزشکارانی که صاحب این موتورها هستند بعد از پایان دوران استفاده از آن‌ها باید چه‌کنند؟

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی اظهارداشت: از آن‌جا که به علت ممنوعیت و قوانین حاکم در کشور افراد عامی نمی‌توانند ماکیت این موتورها را دشاته باشند پس به طور عملی قابل فروش نیستند و چون در شهر هم نمی‌توان از آنها استفاده کرد پس تنها مالکان باید موتورهای خود را دفن کنند یا آتش بزنند.

صیدانلو گفت: در جلسه‌ای که با سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور داشتم تمامی این موارد را برای وی تشریح کردم و قرار شد راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند. حتی پیشنهاد دادیم که دستگاه‌هایی که مجاز به استفاده از این موتورها هستند آنها را از ورزشکاران خریداری کنند.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی در ادامه افزود: در دنیا فدراسیون‌های اتومبیلرانی و موتورسواری مجزا هستند و هر کدام چارت و قوانین خاص خود را دارند، به همین خاطر در حال حاضر قوانین رشته‌های مربوطه را از فدراسیون‌های جهانی تهیه کردیم و در حال ترجمه هستیم تا در اسرع وقت در اختیار ورزشکاران و داوران قرار دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *