صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقش حساس دفاتر اسناد رسمی در ایجاد نظم و تنظیم روابط اجتماعی، حقوقی و اقتصادی

۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۲۵۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
اقبال مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس ضمن اشاره به نقش پر اهمیت و حساس دفاتر اسناد رسمی در ایجاد نظم و تنظیم روابط اجتماعی، حقوقی و اقتصادی در جامعه اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی از مهمترین ارکان تثبیت مالکیت اشخاص هستند و از مهمترین وظایف این صنف، اعتبار بخشیدن به معاملات است که عاملی تعیین کننده در دفاع از حقوق اشخاص می‌باشد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: تنظیم و ثبت اسناد، گواهی امضاء و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار از دیگر وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی است که از طریق مراجع ذیصلاح به این صنف واگذار گردیده است.

اقبال مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس ضمن اشاره به نقش پر اهمیت و حساس دفاتر اسناد رسمی در ایجاد نظم و تنظیم روابط اجتماعی، حقوقی و اقتصادی در جامعه اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی از مهمترین ارکان تثبیت مالکیت اشخاص هستند و از مهمترین وظایف این صنف، اعتبار بخشیدن به معاملات است که عاملی تعیین کننده در دفاع از حقوق اشخاص می‌باشد.

وی افزود: ارتباط کاری مستقیم سردفتران با دستگاه قضایی در کنار توسعه ثبت رسمی اسناد در سطح کشور، باعث استحکام اصل مالکیت گردیده و در کاهش منازعات و اختلافات ملکی مؤثر بوده است که و خوشبختانه طی سالیان اخیر با برنامه های مطلوب و مدون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت مکانیزه نمودن ارائه خدمات و انجام الکترونیکی فرایندها شاهد سرعت بخشی انجام امور مراجعین و نیز افزایش ضریب امنیت نقل و انتقالات اسناد در معاملات بوده ایم.

اقبال همچنین اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل ثبت فارس تعامل مطلوب و سازنده ای با کانون سردفتران اسناد رسمی و نیز جامعه سران دفاتر ازدواج و طلاق استان دارد و این امر نوید بخش ارائه بیش از پیش و مطلوبتر خدمات توسط این قشر زحمتکش به مردم این استان می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بازرسی‌های مستمر از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان توسط بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، اظهار داشت که این امر امنیت خاطر بیش از پیش در معاملات ایجاد نموده و میزان شکایت از این دفاتر را به حداقل می‌رساند.

مهدی اقبال اظهار داشت: هم اکنون 383 دفترخانه اسناد رسمی فعال، 160 دفتر ثبت ازدواج و 46 دفتر طلاق زیر نظر این اداره کل در سطح استان مشغول به فعالیت می‌باشند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *