صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سطح خدمات در فرودگاه‌های کشور ارتقا می یابد

۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۰۲۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تاکید دارد ارتقای سطح خدمات در دستورکار قرارگیرد تا اقبال و رضایت‌مندی مردم از وضعیت فرودگاه‌های کشور افزایش یابد و گردشگر بیشتری وارد کشور شود.
به گزارش گروه اقتصاد حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیر عامل در امور فرودگاه‌ها با ارایه آماری از رشد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های بزرگ کشور درسه ماه نخست سال، گفت: در سه ماه اول سال که به اصطلاح جزو ماه‌های پرتقاضای سفر نیست و ما شاهد کاهش آمار اعزام و پذیرش مسافر هستیم، در سه فرودگاه بزرگ کشور شاهد افزایش آمار پروازها بوده‌ایم.
 
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد حدود ۲۲ درصد، مشهد ۱۴ درصد و  امام خمینی(ره) حدود ۱۶ درصد افزایش اعزام و پذیرش مسافر داشته‌ایم، گفت: معمولا اینگونه گفته می‌شود که سفر بعد از رفع نیازهای ضروری انجام می‌شود. پس وقتی افزایش سفر و مسافر را داریم نوید خبرهای خوبی برای جامعه است.

وی با اشاره به تغییرات و سیاست‌هایی که در فرودگاه‌های بزرگ کشور انجام شد، گفت: این تغییرات در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد به عنوان پایلوت ایجاد شد که  آثار آن را دیدیم و آن ارتقای سطح خدمات به مردم و مسافران است.
 
اسفندیاری با بیان اینکه باید ارتقای سطح خدمات در دستور کار قرارگیرد تا اقبال و رضایت مندی مردم هم بیشتر شود. ادامه داد: در همین راستا سیاست‌هایی در دستور کار قرارگرفت که بتوان مشکلات مردم در فرودگاه‌ها را با روش‌هایی جدید حل و فصل کرد. بر همین اساس در طراحی سرویس‌های بهداشتی که برای گردشگر در هر منطقه‌ای اهمیت دارد، تغییراتی انجام شد. نمازخانه ها ، سرویس های بهداشتی، روش حمل و نقل عمومی، چرخ دستی و دسترسی مردم به ترمینال‌ها دیگر بخش‌های مهم این طرح بود که بعد از انجام آن شاهد بهبود وضعیت مسافران بودیم.
 
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه با این وجود هنوز مساله سرویس بهداشتی کماکان یک معضل در کشور است، ادامه داد: متاسفانه ما ضروری‌ترین نیازهای مسافری را در محیط های گردشگری برآورده نمی‌کنیم. آب و سرویس بهداشتی اولین نیاز یک گردشگر است.تا چند وقت پیش هم در فرودگاه های بزرگ کشور از  وضعیت سرویس‌های بهداشتی راضی نبودیم اما یک کار تحقیقاتی انجام شد و  به این نتیجه رسیدیم که باید بودجه خاصی را برای این کار قرار دهیم؛ چرا که بیشتر از سه تا چهار سال نمی‌توان از سرویس‌های بهداشتی انتظار کارایی داشت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *