صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جنوب شهر؛ مقصد مشترک اتوبوس‌های نو اتوبوسرانی تهران

۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۰۷۳۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مهم ترین مأموریت حال حاضر مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی، تکمیل و راه‌اندازی 100 کیلومتر خطوط 6 و 7 مترو و همچنین متروی فرودگاه حضرت امام (ره) طی سال جاری و سال آینده است.

به گزارش گروه جامعه ، سید مازیار حسینی گفت: هر چند کار در زیرساخت های حمل و نقل شهری از جمله حفر تونل های مترو، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است که با سیمان، بتون و میلگرد سر و کار دارد اما در حوزه عملیات عمرانی با توجه به توان بالایی که در این حوزه از آن برخورداریم، نگرانی نداریم.

وی با اعلام این که بحث ایمنی در احداث زیرساختهای حمل و نقلی در درجه اول برای مهندسان و کارگرانی که در حال حاضر در این پروژه ها مشغول به کارند و در درجه بعد برای مسافرانی که قرار است در آینده از پروژه های مذکور استفاده کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم که اتفاقی در کارگاه های عمرانی رخ ندهد.

50 اتوبوس جدید به زودی وارد جنوب شهر می شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برخی اوقات در کمال تعجب شنیده می شود در جریان عملیاتی عمرانی می گویند میزان حوادث ما زیر حد مجاز است، اظهار کرد: وقوع حادثه در کارگاه‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که حد مجازی برای آن قائل شویم و باید مواظب و مراقب باشیم تا جای ممکن، حتی یک اتفاق کوچک در حین ساخت و سازهای شهری رُخ ندهد.

حسینی با بیان این که خط 6 مترو، پروژه مهمی است که با توجه ویژه به توسعه مترو در جنوب شهر، به مردم شریف تهران به ویژه اهالی مناطق محروم جنوب، جنوب شرق و شرق تهران خدمات رسانی می‌کند، تصریح کرد: نه تنها مترو باید مناطق جنوبی تهران را تحت پوشش قرار دهد، بلکه مقصد مشترک اتوبوس‌های نو که وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهند شد از جمله 50 دستگاه اتوبوس جدیدی که به زودی به ناوگان اضافه می شوند نیز به جای مناطق برخوردار شمال شهر، مناطق کمتر برخوردار جنوب شهر که محروم ترین و در عین حال شریف ترین انسان ها در آن زندگی می‌کنند، خواهد بود.

وی با تأکید بر این که آغاز به کار خط 7 مترو، وابسته به شروع به کار خط 6 است و تا زمانی که خط 6 راه نیفتد، خط 7 راه نمی افتد، اضافه کرد: تمام نیرو و توان خود و به اصطلاح هر پیچ و پیچ گوشتی که در اختیار داشته ایم را به کار گرفته ایم تا خطوط 6 و 7 مترو را هر چه سریع‌تر راه بیندازیم و وقت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در وهله نخست به حل و فصل مسائل و مشکلات موجود بر سر راه توسعه مترو اختصاص دارد و به این منظور، هیچ محدودیت و معذوریتی قائل نیستیم.

100 کیلومتر متروی جدید در دو سال به بهره برداری می رسد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که 100 کیلومتر متروی در حال ساخت خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، معادل بیش از نیمی از کل متروی در دست بهره برداری تهران است، اظهار کرد: راه‌اندازی100 کیلومتر متروی جدید در سالهای 95 و 96 به این معناست که در این دو سال تقریباً به اندازه کل تاریخ 30 ساله متروی پایتخت، متروی درون شهری به بهره برداری می رسد.

حسینی با بیان این که قصدمان رکورد شکنی در پروژه‌های شهری نیست، بلکه هدف اصلی و مقدسمان، اَدای دِین به کشور عزیزمان و عمل به تعهد و تکلیفی است که نسبت به مردم شریفمان داریم، تصریح کرد: فراموش نکنیم مدیران عامل مجموعه مترو از اولین روز تا امروز به اتفاق مدیران، مهندسان و کارگران این مجموعه، زحمات بسیاری برای احداث و توسعه مترو کشیده اند که به سهم خود قدردان این عزیزان هستیم، ضمن این که خدمات آنها در حساب و کتاب الهی محفوظ است.

وی در پایان با تأکید بر این که اینجانب مدیر اجرایی و معلم دانشگاه هستم و دیپلمات نیستم که کار سیاسی و سیاسی کاری بلد باشم، خاطرنشان کرد: لذتی که انجام کار عمرانی در انسان ایجاد می کند با توجه به اثرات و ثمرات آن با هیچ لذت دیگری در دنیا برابری نمی کند به ویژه آن که میلیون ها انسان طی ده ها سال و در چند نسل از آثار و برکات آن برخوردار باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *