هایپرلوپ، فناوری نسل بعدی حملونقل در اروپا اجرا میشود + تصاویر
هایپرلوپ یا فناوری نسل بعدی حملونقل در اروپا بین فنلاند و سوئد اجرا میشود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از رویدادهادی معماری، مسیر ۴۰۲ کیلومتری بین هلسینکی و استکهلم که در حال حاضر حدود ۳٫۵ ساعت طول میکشد، با استفاده از فناوری هایپرلوپ در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل طی شدن است.
مسیر پیشنهادی مسیر هایپرلوپ که از دریای بالتیک میگذرد و مسیر بین فنلاند و سوئد را بسیار کوتاهتر میکند.
تونل خلأ حملونقل با سرعت ۱۲۲۲ کیلومتر بر ساعت که اولین بار توسط کارآفرین آمریکایی «الون ماسک» در سال ۲۰۱۳ ایده پردازی شد، تاکنون بارها به عنوان آینده حملونقل عمومی معرفیشده و بسیاری هم تاکنون خواهان بهکارگیری آن شدهاند از شرکت راهآهن فرانسه (SNFC) تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه.
در مطالعه امکانسنجی که در مورد اتصال فنلاند و سوئد از طریق هایپرلوپ توسط یک کنسرسیوم بینالمللی صورت گرفت مشخص شد که این فناوری مزایای قابلتوجهی نسبت به قطارهای سریعالسیر فعلی دارد.
این مطالعه علیرغم هزینه ۱۹ میلیارد یورویی طرح، مشخص میکند که این رقم بسیار کمتر از ایجاد خط ریلی راهآهن است، ضمن اینکه هم سریعتر است و هم ساختش آسانتر.
در یافتههای مطالعه امکانسنجی آمده: «در یک نگاه کلی هزینه ساخت هایپرلوپ ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینهی ساخت خطوط سریعالسیر است چرا که فناوری هایپرلوپ به عملیات عمرانی فشرده کمتری نیاز دارد، تعمیر و نگهداریاش آسانتر است و تجهیزات نیروی محرکهاش فضای خیلی کمتری از مسیر خطوط پرسرعت اشغال میکند.»
این مطالعه همچنین پیشنهاد میکند این سیستم حملونقل، ارزش افزوده مناسبی در کنار مسیر ایجاد خواهد کرد و میتواند یک «ناحیه ابر-متروئی» با ظرفیت ۵ میلیون مفر ایجاد کند.
شرکت Hyperloop One تنها شرکتی نیست که بر روی سیستم هایپرلوپ کار میکند، شرکت HTT همساخت یک مسیر در اروپا را در دهه آینده در اهداف خود دارد. این شرکت پیشنهادهایی را به دولت اسلواکی برای ساخت مسیری در اروپای مرکزی ارائه داده که از طریق آن براتیسلاوا به وین و بوداپست متصل میشود.
شرکت Hyperloop One که مطالعه امکانسنجی برای اجرای ایده Elon Musk (سیستم حملونقل فوقسریع در خلأ) در شمال اروپا را اجرا کرده است، تخمین میزند که این فناوری میتواند مسافران را از هلسینکی به استکهلم در عرض ۲۸ دقیقه برساند. این شرکت هماکنون با سازمانهای مسئول حملونقل کشور فنلاند شریک شده و در مرحله یافتن منابع مالی برای پروژه هستند.
نمونه اولیه ساخته شده تونل هایپرلوپ در نوادا ساخته و آزمایش شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
مسیر پیشنهادی مسیر هایپرلوپ که از دریای بالتیک میگذرد و مسیر بین فنلاند و سوئد را بسیار کوتاهتر میکند.
تونل خلأ حملونقل با سرعت ۱۲۲۲ کیلومتر بر ساعت که اولین بار توسط کارآفرین آمریکایی «الون ماسک» در سال ۲۰۱۳ ایده پردازی شد، تاکنون بارها به عنوان آینده حملونقل عمومی معرفیشده و بسیاری هم تاکنون خواهان بهکارگیری آن شدهاند از شرکت راهآهن فرانسه (SNFC) تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه.
#carousel9192, #thumbs9192 , #carousel_desc9192 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper9192 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper29192 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel9192 span, #carousel9192 img, #thumbs9192 a, #thumbs9192 img { display: block; float: left; } #carousel_desc9192 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel9192 span, #carousel9192 a, #thumbs9192 span, #thumbs9192 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel9192 img, #thumbs9192 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel9192 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc9192 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper9192 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs9192 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs9192 a:hover, #thumbs9192 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail9192 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail9192:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail9192 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail9192:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail9192, .prev_thumbnail9192 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel9192').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc9192').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs9192').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail9192', next: '.prev_thumbnail9192', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs9192 a').click(function() { $('#carousel9192').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc9192').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs9192 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });
در مطالعه امکانسنجی که در مورد اتصال فنلاند و سوئد از طریق هایپرلوپ توسط یک کنسرسیوم بینالمللی صورت گرفت مشخص شد که این فناوری مزایای قابلتوجهی نسبت به قطارهای سریعالسیر فعلی دارد.
این مطالعه علیرغم هزینه ۱۹ میلیارد یورویی طرح، مشخص میکند که این رقم بسیار کمتر از ایجاد خط ریلی راهآهن است، ضمن اینکه هم سریعتر است و هم ساختش آسانتر.
در یافتههای مطالعه امکانسنجی آمده: «در یک نگاه کلی هزینه ساخت هایپرلوپ ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینهی ساخت خطوط سریعالسیر است چرا که فناوری هایپرلوپ به عملیات عمرانی فشرده کمتری نیاز دارد، تعمیر و نگهداریاش آسانتر است و تجهیزات نیروی محرکهاش فضای خیلی کمتری از مسیر خطوط پرسرعت اشغال میکند.»
این مطالعه همچنین پیشنهاد میکند این سیستم حملونقل، ارزش افزوده مناسبی در کنار مسیر ایجاد خواهد کرد و میتواند یک «ناحیه ابر-متروئی» با ظرفیت ۵ میلیون مفر ایجاد کند.
شرکت Hyperloop One تنها شرکتی نیست که بر روی سیستم هایپرلوپ کار میکند، شرکت HTT همساخت یک مسیر در اروپا را در دهه آینده در اهداف خود دارد. این شرکت پیشنهادهایی را به دولت اسلواکی برای ساخت مسیری در اروپای مرکزی ارائه داده که از طریق آن براتیسلاوا به وین و بوداپست متصل میشود.
شرکت Hyperloop One که مطالعه امکانسنجی برای اجرای ایده Elon Musk (سیستم حملونقل فوقسریع در خلأ) در شمال اروپا را اجرا کرده است، تخمین میزند که این فناوری میتواند مسافران را از هلسینکی به استکهلم در عرض ۲۸ دقیقه برساند. این شرکت هماکنون با سازمانهای مسئول حملونقل کشور فنلاند شریک شده و در مرحله یافتن منابع مالی برای پروژه هستند.
نمونه اولیه ساخته شده تونل هایپرلوپ در نوادا ساخته و آزمایش شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *