ایجاد فضاهای تبادل مسافر در کنار ایستگاه های مترو
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری های مناطق تهران می تواند برای مسافران مترو انجام دهند، ایجاد فضاهای تبادل مسافر در کنار ایستگاه های مترو است.
به گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو؛ محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در جلسه شورای مدیران این شرکت، گفت: اقدامات زیادی را در شرکت بهره برداری مترو تهران آغاز کرده ایم تا با استفاده از پتانسیل سازمان های تابعه شهری و شهرداری های مناطق، خدمات مطلوب تری به مسافران ارائه کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای مناطق شهری تهران برای گسترش و بهسازی خطوط مترو تهران افزود: در همین راستا در جلسه هفتگی شورای شهرداران تهران طرح همکاری شهرداری مناطق برای نوسازی، نگهداری و بهینه سازی ایستگاه های مترو را مطرح می کنم.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که شهرداری های مناطق تهران می تواند برای مسافران مترو انجام دهند، ایجاد فضاهای تبادل مسافر در کنار ایستگاه های مترو است. چرا که اکنون برخی از ایستگاه ها در سطح شهر فضای لازم برای پارک خودرو و یا حتی توقف تاکسی و اتوبوس را ندارند.
احمدی بافنده در ادامه سخنان خود با طرح مساله ساعات پیک مترو اظهار داشت: تسهیل در تردد مسافران از جمله دغدغه های ماست و برای رفع مشکلات مربوط به آن برنامه های متعددی در نظر داریم که کمک سایر بخش ها و تامین قطار را می طلبد.
وی افزود: در بعضی از کشورهای دنیا که دارای مترو هستند طرح تخفیف قیمت بلیت در ساعات غیرپیک انجام می شود و این راهکار می تواند تا حدودی مشکل مسافران در ساعات پیک را کاهش دهد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه از آغاز فعالیت های این شرکت برای طرح استقبال از مهر خبر داد و افزود: باید در مدت زمان باقیمانده شرایط را برای جابجایی هر چه بهتر مسافران مهر محیا کنیم، تا در روزهای پرترافیک بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مردم بتوانند از خدمات مترو بیشترین استفاده را ببرند.
وی تاکید کرد: نظارت جدی بر عملکرد واحد ها صورت می گیرد تا تمام کارهای برنامه ریزی شده تا شهریور ماه به اتمام برسند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تامین ناوگان و پشتیبانی بهتر از ناوگان فعلی و تامین نیروهای متخصص را از دیگر دغدغه های شرکت بهره برداری مترو تهران دانست و اظهار داشت: باید دانشکده علمی کاربردی مترو در تعلیم نیروهای متخصص به طور جدی تر وارد شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *