پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هوایی +عکس
زندهیاد تیمسار سرتیپ جلیل زندی پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هوایی سالهای جنگ و پرافتخارترین خلبان تاریخ اف-۱۴ تامکت در جهان است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از پارسینه، سپهسالار آسمان ایران حداقل یازده فروند هواپیمای عراقی را در طول هشت سال
جنگ ساقط کرد، در لیست شکارهای او چهار فروند میگ-۲۳، دو فروند میگ-۲۱، دو
فروند سوخو-۲۲ و سه فروند میراژ اف-۱ وجود دارد.
پرافتخارترین بخش کارنامه او سرنگون کردن میراژها است چرا که او هر سه میراژ را در سال ۱۳۶۶ سرنگون کرده است، در این دوره عراق پیشرفتهترین گونه میراژ اف-۱ یعنی ای.کیو-۶ را بهمراه موشک بسیار پیشرفته راداری ماترا سوپر-۵۳۰دی تازگی به خدمت گرفته بود، ترکیبی که تا پایان جنگ حداقل ۳ فروند اف-۱۴ و تعدادی فانتوم بوسیله آن سرنگون شد.
موشک ۵ ماخی با برد ۴۰ کیلومتر ماترا سوپر۵۳۰ هرچند پارامترهای پایین تری از موشک شاخص فینیکس داشت اما درمحدوده خود با بهرهگیری از پردازشگرهای بسیار قدرتمند رادار و ایمنی بالا درمقابل اغتشاشگرهای الکترونیکی دارای شانس اصابت خیلی بالایی به هدف بود، بخصوص که عراق در سایه ضعف و پوشش ناقص رادارهای زمینی ما و همزمان با بروز خستگی در ناوگان تامکتها و ظهور مشکلات راداری و آویونیک بارها با نزدیک شدن از پشت و یا استفاده از طعمه و سپس ساندویچ کردن هواپیمای ما از ارتفاع بالا خطرساز شد، طعمههایی که البته بر تیمسار زندی عقاب تیزپرواز و آس دوبل آسمان ایران کارگر نبود.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
پرافتخارترین بخش کارنامه او سرنگون کردن میراژها است چرا که او هر سه میراژ را در سال ۱۳۶۶ سرنگون کرده است، در این دوره عراق پیشرفتهترین گونه میراژ اف-۱ یعنی ای.کیو-۶ را بهمراه موشک بسیار پیشرفته راداری ماترا سوپر-۵۳۰دی تازگی به خدمت گرفته بود، ترکیبی که تا پایان جنگ حداقل ۳ فروند اف-۱۴ و تعدادی فانتوم بوسیله آن سرنگون شد.
موشک ۵ ماخی با برد ۴۰ کیلومتر ماترا سوپر۵۳۰ هرچند پارامترهای پایین تری از موشک شاخص فینیکس داشت اما درمحدوده خود با بهرهگیری از پردازشگرهای بسیار قدرتمند رادار و ایمنی بالا درمقابل اغتشاشگرهای الکترونیکی دارای شانس اصابت خیلی بالایی به هدف بود، بخصوص که عراق در سایه ضعف و پوشش ناقص رادارهای زمینی ما و همزمان با بروز خستگی در ناوگان تامکتها و ظهور مشکلات راداری و آویونیک بارها با نزدیک شدن از پشت و یا استفاده از طعمه و سپس ساندویچ کردن هواپیمای ما از ارتفاع بالا خطرساز شد، طعمههایی که البته بر تیمسار زندی عقاب تیزپرواز و آس دوبل آسمان ایران کارگر نبود.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
نظرات بینندگان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *