افزایش پذیرش دانشجوی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد
راهکار های افزایش جذب دانشجوی پژو هش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد.
به گزارش گروه جامعه ،طی نشست مشترکی میان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور و معاونت آموزشی وزارت علوم موضوع افزایش جذب و پذیرش دانشجوی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی بررسی شد.
در این نشست مشترک درخصوص چگونگی افزایش جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از جمله سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، بحث و تبادلنظر صورت گرفت.
مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست افزایش جذب دانشجویان پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی گفت: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران یک سرمایه گرانبها برای نظام و انقلاب اسلامی است و از کانونهای مورد توجه در مجامع بینالمللی به شمار میرود.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژهای که وزارت علوم به این سازمان دارد، انتظار میرود در تمام حوزههای علمی و فناوری کشور نیز درصدر قرار گیرد.
معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در سطح کشور رشد قابل توجهی در حوزه پژوهش و تحقیقات ایجاد شده اما همواره یکی از دغدغهها و چالشهای مهم این وزارتخانه، ارتباط اندک فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی و ظرفیت اشتغال و ضرورت توجه به ماموریتگرایی مراکز آموزشی است.
شریعتی نیاسر با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته گفت: حدود ۱۱ ماه به طول انجامید تا این طرح با چندین ویرایش مورد تصویب قرار گیرد که یکی از بندهای این طرح ثبت ماموریتگرایی است.
وی عنوان کرد: دستگاه آموزش عالی کشور به هیچ وجه مخالفتی ندارد که امر تحقیق با نیروی جوان و دانشجو انجام شود اما واقعیت این است که این نیروهای جذب شده چطور مورد استفاده قرار گیرند.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: توجه به آمارهای ثبت اختراع، اشتغال دانشجویان پس از فارغالتحصیلی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیات علمی و توجه به ماموریتهای و سیاستهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله شاخصهای جدید جذب دانشجویان پژوهش محور است.
شریعتی با اشاره به اینکه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باید الگوی شاخص نظام در عرصه پژوهش و تحقیقات باشد، گفت: این مرکز یکی از افتخارات کشور و آموزش عالی است و کمک می کنیم تا در مسیر گامهای تحقیقاتی این سازمان قدم برداریم.
وی با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد ساختارهای جدید برای ورود به حوزههای بینرشتهای و تقویت این زمینه بیان داشت: در همین خصوص همیاری و کمک هرچه بیشتر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت جدیتر و معنادارتری شکل گیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ایجاد و بکارگیری دوره پست دکتری در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بر تولید دانش فنی به معنای واقعی و وسیعتر در این سازمان تاکید کرد.
در این نشست مشترک درخصوص چگونگی افزایش جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از جمله سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، بحث و تبادلنظر صورت گرفت.
مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست افزایش جذب دانشجویان پژوهش محور در مراکز تحقیقاتی گفت: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران یک سرمایه گرانبها برای نظام و انقلاب اسلامی است و از کانونهای مورد توجه در مجامع بینالمللی به شمار میرود.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژهای که وزارت علوم به این سازمان دارد، انتظار میرود در تمام حوزههای علمی و فناوری کشور نیز درصدر قرار گیرد.
معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: در سطح کشور رشد قابل توجهی در حوزه پژوهش و تحقیقات ایجاد شده اما همواره یکی از دغدغهها و چالشهای مهم این وزارتخانه، ارتباط اندک فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی و ظرفیت اشتغال و ضرورت توجه به ماموریتگرایی مراکز آموزشی است.
شریعتی نیاسر با اشاره به تصویب طرح آمایش آموزش عالی در سال گذشته گفت: حدود ۱۱ ماه به طول انجامید تا این طرح با چندین ویرایش مورد تصویب قرار گیرد که یکی از بندهای این طرح ثبت ماموریتگرایی است.
وی عنوان کرد: دستگاه آموزش عالی کشور به هیچ وجه مخالفتی ندارد که امر تحقیق با نیروی جوان و دانشجو انجام شود اما واقعیت این است که این نیروهای جذب شده چطور مورد استفاده قرار گیرند.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: توجه به آمارهای ثبت اختراع، اشتغال دانشجویان پس از فارغالتحصیلی، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیات علمی و توجه به ماموریتهای و سیاستهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران از جمله شاخصهای جدید جذب دانشجویان پژوهش محور است.
شریعتی با اشاره به اینکه سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باید الگوی شاخص نظام در عرصه پژوهش و تحقیقات باشد، گفت: این مرکز یکی از افتخارات کشور و آموزش عالی است و کمک می کنیم تا در مسیر گامهای تحقیقاتی این سازمان قدم برداریم.
وی با اشاره به موضوعاتی چون ایجاد ساختارهای جدید برای ورود به حوزههای بینرشتهای و تقویت این زمینه بیان داشت: در همین خصوص همیاری و کمک هرچه بیشتر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید به صورت جدیتر و معنادارتری شکل گیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به ایجاد و بکارگیری دوره پست دکتری در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بر تولید دانش فنی به معنای واقعی و وسیعتر در این سازمان تاکید کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *