کادر درمانی بیمارستان ها نباید با هم درگیر شوند/ ایجاد دلسردی و توهین ممنوع
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت:کادر درمانی بیمارستان و کارکنان نباید با یکدیگر درگیر شوند و این موضوع به هیچ وجه پذیرفته نیست.
رضوی با تاکید بر این که نباید در مورد این مسائل دیدگاهی صنفی داشته باشیم، گفت: انتظار می رود کارکنان بهداشت و درمان که همیشه به صورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد. تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.
وی افزود: اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان این که برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آیین نامهها از تذکر تا اخراج میباشد، افزود: قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیم گیری می کند.
وی یادآور شد: کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیمگیری نمیکند؛ چرا که همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچ گونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونت آمیز داشته باشند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *