صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دستمزد کارکنان مدارس غیردولتی ساماندهی می شود

۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۶۲۴۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیرکل مدارس و مراکز غيردولتی وزارت آموزش وپرورش گفت: ما از طریق الگوی شهریه موضوع پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی را ساماندهی کردیم.

به گزارش گروه جامعه ، مجتبی زینی وند در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی گفت: یکی از برنامه های وزیر محترم آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها بود که مصداق آن توسعه کمی و کیفی مراکز و مدارس غیردولتی بود که در کنار سایر مولفه ها می تواند در مشارکت‌بخشی در آموزش و پرورش کمک کند .

وی افزود: ما آسیب شناسی کردیم و سیاست هایی را برای تقویت کمی و کیفی مدارس غیردولتی تصحیح کردیم و در همین راستا یکی از مشکلاتی که حس کردیم بحث الگوی شهریه بود و یک تکلیف قانونی هم بود چرا که قانون تاسیس مدارس غیردولتی بر اساس ماده 15 و 16 آموزش و پرورش را به تعیین الگوی شهریه مکلف کرده است .

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش در این خصوص توضیح داد: هر ساله تنها درصدی افزایش برای شهریه مدارس غیردولتی اعلام می شد که این ظلمی بود در حق مدارسی که خوب کار می کردند و این به این معنی است که تفاوت و تمایزی ناشی از عملکرد مدارس در تعیین شهریه وجود نداشت. معمولا در تیر و مرداد و گاه شهریور هرسال این درصد افزایش شهریه اعلام می شد و این خود پدیده ای به نام پیش ثبت نام را در مدارس غیردولتی ایجاد می کرد به این صورت که مبلغی را به صورت علی الحساب می گرفتند .

وی افزود: ما الان میراث دار عملیاتی هستیم که تحت عنوان پیش ثبت نام و علی الحساب در مدارس غیردولتی انجام می‌شد و امروز علیرغم گذشت دو سال از مطرح شدن الگوی شهریه هنوز متاسفانه گفتمان پیش ثبت نام را در بعضی مدارس داریم و بیشترین نگرانی ما در شهریه همین مبالغی است که تحت عنوان علی الحساب گرفته می شود .

زینی وند درخصوص فرایند تعیین الگوی شهریه اظهار داشت: بر اساس ماده 13 قانون تاسیس مدارس غیردولتی الگوی شهریه 7 سرفصل و 13 آیتم دارد مبنای شهریه را هزینه تمام شده برای مدارس غیر دولتی درنظر گرفتیم و برای تعیین میزان تاثیرگذاری کیفیت آموزشی و پرورشی 10 درصد از الگوی شهریه را به آن اختصاص دادیم .

وی ادامه داد: ما شاخص ها را تعیین کردیم یعنی میزان کمی و کیفی فعالیت ها و عملکرد مدارس را در قالب این شاخص ها معین کردیم به گونه ای که هر موسس بر اساس مستنداتی که ارائه کرده بود از میزان شهریه بهره مند می شود .

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش یکی از مشکلات بخش شهریه را میزان پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی قلمداد کرد و گفت: چون معیار مشخصی برای این پرداخت ها مشخص نبود و دستورالعمل حقوق و دستمزد تدوین نشده بود. سال گذشته علیرغم اینکه دستورالعمل را تدوین کردیم نتوانستیم آن را به تایید هیئت وزیران برسانیم و به همین علت در پرداخت ها در مدارس ناهماهنگی وجود دارد .

وی خاطرنشان کرد: ما از طریق الگوی شهریه آمدیم موضوع پرداختی ها به عوامل آموزشی و اداری در مدارس غیردولتی را ساماندهی کردیم و زمانی که لایحه به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد می توانیم دستورالعمل حقوق و دستمزد را به تایید هیئت وزیران برسانیم .

زینی وند درخصوص عوامل موثر بر شهریه گفت : میزان شهریه هر مدرسه بر اساس عملکرد واقعی مدرسه شامل فضا و تجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی، توانمندی منابع انسانی و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای دانش افزایی و مهارت افزایی نیروی انسانی و نیز از جهت تحت پوشش قراردادن نیروهای آزاد تحت بیمه و سایر مولفه‌هایی که می تواند به یک مدرسه قوت و مطلوبیت بدهد در قالب آن 13 آیتم ریخته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *