صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار مجدد برای تراکنش‌های اینترنتی

۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۵۳۴۳
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
بخش عمده‌ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری‌های مالی بازمی‌گردد و بر همین اساس لازم است کاربران به دقت مراقب حملات فیشینگ باشند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایسنا، طی سال‌های گذشته با گسترش استفاده از شیوه‌های خرید الکترونیک افراد بسیاری نیز به سودجویی پرداخته و تلاش دارند از این فضا سوءاستفاده‌های مالی داشته باشند. بدین ترتیب با بکارگیری شیوه‌های مختلف سعی در فریب کاربران خریدهای الکترونیکی و سوءاستفاده از شماره حساب و موجودی آنها می کنند.
 
بر همین اساس تاکنون در این زمینه هشدارهای متعددی داده شده و بارها به مردم تاکید شده است که در ارتباط با فیشینگ دقت داشته باشند. فیشینگ در واقع به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و... گفته می‌شود.
 
شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.
 
به عبارت دیگر فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV۲ را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.
 
بر همین اساس به تازگی اپراتور سوم تلفن همراه که از ابتدا کار خود را با ارائه نسل سوم ارتباطی یعنی ۳G آغاز کرده، باارسال پیامکی به مشترکان خود هشدار مجددی در این زمینه داده است.
 
در متن این پیامک که به نقل از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارسال شده، آمده است: «مشترک گرامی! همواره پیش از انجام تراکنش های اینترنتی از صحت آدرس وب سایت اعلام شده در پیامک‌ها و یا تبلیغات اینترنتی اطمینان حاصل نمایید، زیرا ممکن است این آدرس‌ها ظاهری موجه داشته باشند، ولی شما را به سایتی جعلی هدایت نمایند.»

 /
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *