مشارکت ۱۰۰ درصدی یک شرکت ایتالیایی در آزادراه همدان
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مشارکت ۱۰۰ درصدی یک شرکت ایتالیایی در آزادراه همدان خبر داد و گفت: رویکرد ما در مذاکره با ایتالیاییها در این پروژه، همکاری به شکل BOT است.
وی درباره مشارکت ۱۰۰ درصدی یک شرکت ایتالیایی برای ساخت آزادراه همدان، گفت: رویکرد ما در مذاکره با ایتالیاییها در این پروژه، همکاری به شکل BOT است اما کره ای ها برای ورود به پروژه های آزادراهی بسیار پیگیر هستند و مذاکرات متعددی را با سطوح مختلف مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل داشته اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بارها به بخش خصوصی و شرکت های پیمانکاری در داخل کشور اعلام کرده ایم که نسبت به ایجاد کنسرسیوم با شرکت های خارجی برای ورود به پروژه های عمرانی اقدام کنند و از تشکیل کنسرسیومی با حضورت شرکت های داخلی و خارجی بسیار استقبال می کنیم.
نورزاد ادامه داد: برای پروژه راه آهن قزوین- رشت به شرکت ها اعلام کردیم که یک کنسرسیومی تشکیل دهند که کنسرسیومی هم ایجاد شده که هنوز به تفاهمات کلی نرسیده ایم. در پروژه راه اهن اصفهان- اهواز هم کنسرسیوم های مختلفی تشکیل شده که به محض قطعی شدن قرارداد با کرهایها، این کنسرسیوم ها با حضور شرکت های داخلی فعال خواهند شد اما هنوز میزان مشارکت ها مشخص نشده اند.
نورزاد درباره دریافت وام از آذربایجان برای ساخت راه آهن قزوین- رشت گفت: در جلسات گذشته با یک بانک آذربایجانی مذاکراتی داشتیم و ارائه وام برای ساخت راه آهن قزوین- رشت- استارا دستور رییس جمهور این کشور است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با تاکید بر اینکه در سفر مردادماه رییس جمهوری کشورمان به جمهوری آذربایجان قرارداد وام ۵۰۰ میلیون دلار آذری ها به ایران قطعی می شود، ادامه داد: طبق مذاکرات انجام شده، بهره این وام بسیار کم است و نرخ بهره آن ۲.۵ درصد حساب می شود.
وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های خارجی برای ورود به پروژه راه اهن قزوین- رشت- آستارا به ایلنا گفت: روس ها ادعا کردند که تمایل به ورود به ساخت پروژه راه آهن قزوین – رشت – آستارا دارند اما هنوز به مرحله تفاهم نامه و مراحل رسمی نرسیده است. ایتالیاییها و چینیها هم برای ساخت پروژه رشت-آستارا اعلام امادگی کرده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان افتتاح این پروژه گفت: کار اصلی پروژه قزوین – رشت ریل گذاری است و اگر تامین مالی شود تا بهار سال ۹۶ به بهره برداری می رسد. اگر ذوب آهن بتواند ریل را در موع مقرر تحویل دهد میتوان از ریل ملی در پروژه راه اهن قزون- رشت استفاده کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *