صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهمترین رسالت گزینش پالایش و گزینش نیروی اصلح است

۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۷۲۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
قره‌خانی با بیان این که لازمه کار در گزینش دخالت ندادن حب و بغض شخصی در کار است گفت: مهمترین رسالت ما در گزینش بسترسازی برای جذب انسان‌های بافضیلت و اصلح است و به همین دلیل هم تنگ نظری جایی در کار ما ندارد.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، مسئول دفتر هسته گزینش قوه قضائیه در استان گلستان با بیان این که لازمه کار در گزینش دخالت ندادن حب و بغض شخصی در کار است گفت: مهمترین رسالت ما در گزینش بسترسازی برای جذب انسان‌های بافضیلت و اصلح است و به همین دلیل هم تنگ نظری جایی در کار ما ندارد.

محمدتقی قره‌خانی با بیان این که تلاش ما، سوق دادن سیستم اداری به سمت گزینش انسان‌های متعهد و متخصص است، یادآور شد: برای قوام و دوام جامعه و سازمان‌ها، باید همه بخش‌ها درجهت نخبه گزینی و شایسته سالاری حرکت کنند.

مسئول دفتر هسته گزینش قوه قضائیه در استان گلستان در ادامه از دست اندرکاران گزینش خواست: در کار تحقیق، خدا را در نظر بگیرند و اجازه ندهند مسائل شخصی، کینه ها و حسادت‌ها روی نظر آنها اثر بگذارد.

قره‌خانی افزود: به این منظور دوره های آموزشی و اخلاقی برای همکاران گزینشی استان به صورت مداوم برگزار می‌شود.

وی رازداری را یکی از مهمترین ویژگی‌های اعضای گزینش برشمرد و افزود: اطلاعات موجود در پرونده گزینشی افراد محرمانه است و برای همیشه به صورت راز باقی می‌ماند.

قره‌خانی افزود: با وجود حجم بالای کار گزینش در استان گلستان از طریق سیستمی کردن پرونده‌ها تلاش کرده ایم، کار جواب دهی در پرونده‌های گزینشی را از 45 روز به یک ماه کاهش دهیم.

وی گفت: این سرعت پاسخ دهی در حالیست که علاوه بر دادگستری، کارهای گزینش دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان هم با ماست.

مسئول دفتر هسته گزینش قوه قضائیه در استان گلستان با تاکید بر این که کار گزینش مچ‌گیری نیست افزود: دستگاه قضایی ملجا مردم است و به دلیل همین حساسیت کار در دادگستری ، باید همه ی همکاران ما در راستای اخلاق انسانی و اسلامی و خدمت به مردم ، گام بردارند.

قره‌خانی گفت: اگر می‌خواهیم به اهداف متعال گزینش کشور بر اساس منویات امام (ره) دست یابیم باید مجریان و دست اندرکاران در واحدهای گزینش دستگاه های اجرایی، به موازین قانونی عمل کنند.

گفتنی است هسته گزینش دادگستری استان گلستان از سال 77 همزمان با مستقل شدن دادگستری گلستان از مازندران، کار خود را آغاز کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *