لزوم توجه به اخلاق در بازار
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بازار اصلاح و ساماندهی شود، فرهنگ مردم نیز اصلاح خواهد شد.
به گزارش، محسن جلال پور گفت: اتاق بازرگانی از اصناف نشأت گرفته و اتاق تعاون نیز ساختهی اصناف است؛ در واقع بازار پدر و مادر فعالان اقتصادی محسوب میشود.
وی افزود: اگرچه به دنبال توسعه فروشگاههای زنجیرهای و مدرن در کشور هستیم اما باید همچنان سنت بازار را حفظ کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با ذکر خاطراتی از اخلاق مداری کسبه و بازاریان قدیم و ضمن بیان این مطلب که بازار محل اجتماع متدینین، مذهبیان و اخلاق مداران است، اظهار داشت: در گذشته مذهب و اخلاق در بازار رشد میگرفت و این بازار بود که به ایتام و فقرا رسیدگی میکرد.
وی با تاکید بر این نکته که باید نهضت اخلاق را در بازار راه بیندازیم، اظهار داشت: مدرنیزه کردن بازار موجب شده تا به فرهنگ و سنت کمتر توجه کنیم و این مسئله از ضایعات جدی کشور است.
جلال پور همچنین از دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون درخواست کرد که برای زنده کردن اخلاق در بازار اقدام کنند و در بحث اخلاق مداری و دیانت کمیته ویژهای را ترتیب بدهند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *