رصد ماموریت های واسپاری شده به مناطق آمایشی علوم پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در نشستی با حضور مسئولان کلان مناطق آمایشی و معاونان آموزشی دانشگاها، وضعیت پیشرفت ماموریت های واسپاری شده به این مناطق رصد می شود.
به گزارش گروه جامعه ،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از سال گذشته گفتمان جدیدی را در حوزه آموزش علوم پزشکی آغاز کردیم و خوشبختانه امروز با همت همکاران در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی شاهد حرکت های مثبتی در راستای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور هستیم.
لاریجانی به سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت به عنوان نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی همزمان با تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بود و مدل اجرایی این بسته ها، باتوجه به بستر مناسبی که آمایش سرزمینی برای بهره برداری از ظرفیت های بومی مناطق مختلف کشور فراهم می آورد، در قالب مناطق آمایشی کشور طراحی شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مطالعاتی نیز در زمینه توسعه رشته مقاطع علوم پزشکی در معاونت آموزشی انجام شده است که در مجموع حدود 300 رشته مقطع در حوزه های مختلف، خصوصا علوم بین رشته ای، از این دو مطالعه استخراج شده است.
وی افزود: باتوجه به این مطالعات و محورهای یازده گانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حدود 50 ماموریت ویژه و همچنین تعدادی ماموریت مشترک احصا و بر مبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی کشور طی تفاهم نامه هایی به این مناطق واسپاری شد.
لاریجانی گفت: چند ماهی از واسپاری ماموریت های آموزشی به مناطق آمایشی کشور می گذرد و علیرغم این زمان کم شاهد حرکت های چشمگیری در مناطق و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای اجرای این ماموریت ها هستیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پایش وضعیت تحقق ماموریت های ویژه واسپاری شده به مناطق و دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: علیرغم تلاش هایی که در سطح ستاد برای پایش روند اجرای این ماموریت ها صورت می گیرد لازم است تا مسئولان مناطق آمایشی کشور از وضعیت پیشرفت ماموریت های واسپاری شده در سایر مناطق اطلاع یافته و همچنین در راستای اجرای ماموریت های مشترک نیز از تجربیات موفق یکدیگر بهره برداری کند.
لاریجانی اضافه کرد: در همین راستا برنامه ریزی شده تا بعد از ماه مبارک رمضان طی نشستی دو روزه با حضور معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و مسئولان پیگیری مأموریتهای ویژه در هر کلان منطقه وضعیت پیشرفت مأموریتهای ویژه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح مناطق بررسی شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بی شک خوداظهاری یکی از روش هایی است که کمک می کند مجریان ماموریت ها بهتر به نقاط قوت و چالش های مسیر طی شده پی برده و راهکارهاری عملیاتی برای بهبود روند اجرا طراحی کنند.
لاریجانی با بیان اینکه موضوع برگزاری این نشست به کلان مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور اطلاع رسانی شده،گفت: باتوجه به تقسیم وظایفی که در بین دانشگاههای مستقر در مناطق صورت گرفته است، طی مکاتبه ای از مسئولین کلان مناطق خواسته شده تا مسئولان پیگیری مأموریتهای ویژه واسپاری شده خود را معرفی کرده و گزارش اقدامات انجام شده را نیز جهت ارائه در نشست آماده کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از نحوه برگزاری این نشست دو روزه سخن گفت و اظهار داشت: طوری برنامه ریزی شده تا افراد بتوانند در زمینه های مشترک به گفتگو پرداخته و مسئولین مناطق با مشارکت یکدیگر و همچنین همراهی مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به راهکارهایی برای بهبود روند اجرای این ماموریت ها برسند.
لاریجانی گفت: هدف از واسپاری ماموریت های ویژه توسعه هر ماموریت در سطح ملی با مرکزیت منطقه آمایشی مسئول است و بر همین اساس ارزیابی اجرای این ماموریت ها با رویکرد ملی انجام می شود. وی جایگاه ایران در تولید دانش در حیطه هر مأموریت ویژه و وضعیت فعلی کشور در زمینه تربیت منابع انسانی در حیطه مأموریت ویژه را از مواردی ذکر کرد که در ارزیابی حرکت مناطق آمایشی مورد توجه قرار می گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: افراد، اعضای هیأت علمی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی که در روند تحقق مأموریت ویژه به همکاری فراخوانده شده اند، اقدامات برای تحقق مأموریت ویژه در سطح منطقه آمایشی و همچنین سطح ملی و خروجی های قابل ارائه در راستای مأموریت ویژه از دیگر مواردی است که در این نشست گزارش خواهد شد.
لاریجانی به سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت به عنوان نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی همزمان با تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بود و مدل اجرایی این بسته ها، باتوجه به بستر مناسبی که آمایش سرزمینی برای بهره برداری از ظرفیت های بومی مناطق مختلف کشور فراهم می آورد، در قالب مناطق آمایشی کشور طراحی شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مطالعاتی نیز در زمینه توسعه رشته مقاطع علوم پزشکی در معاونت آموزشی انجام شده است که در مجموع حدود 300 رشته مقطع در حوزه های مختلف، خصوصا علوم بین رشته ای، از این دو مطالعه استخراج شده است.
وی افزود: باتوجه به این مطالعات و محورهای یازده گانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حدود 50 ماموریت ویژه و همچنین تعدادی ماموریت مشترک احصا و بر مبنای ظرفیتهای بومی و توانمندیهای موجود در کلان مناطق آمایشی کشور طی تفاهم نامه هایی به این مناطق واسپاری شد.
لاریجانی گفت: چند ماهی از واسپاری ماموریت های آموزشی به مناطق آمایشی کشور می گذرد و علیرغم این زمان کم شاهد حرکت های چشمگیری در مناطق و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای اجرای این ماموریت ها هستیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پایش وضعیت تحقق ماموریت های ویژه واسپاری شده به مناطق و دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: علیرغم تلاش هایی که در سطح ستاد برای پایش روند اجرای این ماموریت ها صورت می گیرد لازم است تا مسئولان مناطق آمایشی کشور از وضعیت پیشرفت ماموریت های واسپاری شده در سایر مناطق اطلاع یافته و همچنین در راستای اجرای ماموریت های مشترک نیز از تجربیات موفق یکدیگر بهره برداری کند.
لاریجانی اضافه کرد: در همین راستا برنامه ریزی شده تا بعد از ماه مبارک رمضان طی نشستی دو روزه با حضور معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و مسئولان پیگیری مأموریتهای ویژه در هر کلان منطقه وضعیت پیشرفت مأموریتهای ویژه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سطح مناطق بررسی شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بی شک خوداظهاری یکی از روش هایی است که کمک می کند مجریان ماموریت ها بهتر به نقاط قوت و چالش های مسیر طی شده پی برده و راهکارهاری عملیاتی برای بهبود روند اجرا طراحی کنند.
لاریجانی با بیان اینکه موضوع برگزاری این نشست به کلان مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور اطلاع رسانی شده،گفت: باتوجه به تقسیم وظایفی که در بین دانشگاههای مستقر در مناطق صورت گرفته است، طی مکاتبه ای از مسئولین کلان مناطق خواسته شده تا مسئولان پیگیری مأموریتهای ویژه واسپاری شده خود را معرفی کرده و گزارش اقدامات انجام شده را نیز جهت ارائه در نشست آماده کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت از نحوه برگزاری این نشست دو روزه سخن گفت و اظهار داشت: طوری برنامه ریزی شده تا افراد بتوانند در زمینه های مشترک به گفتگو پرداخته و مسئولین مناطق با مشارکت یکدیگر و همچنین همراهی مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به راهکارهایی برای بهبود روند اجرای این ماموریت ها برسند.
لاریجانی گفت: هدف از واسپاری ماموریت های ویژه توسعه هر ماموریت در سطح ملی با مرکزیت منطقه آمایشی مسئول است و بر همین اساس ارزیابی اجرای این ماموریت ها با رویکرد ملی انجام می شود. وی جایگاه ایران در تولید دانش در حیطه هر مأموریت ویژه و وضعیت فعلی کشور در زمینه تربیت منابع انسانی در حیطه مأموریت ویژه را از مواردی ذکر کرد که در ارزیابی حرکت مناطق آمایشی مورد توجه قرار می گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: افراد، اعضای هیأت علمی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی که در روند تحقق مأموریت ویژه به همکاری فراخوانده شده اند، اقدامات برای تحقق مأموریت ویژه در سطح منطقه آمایشی و همچنین سطح ملی و خروجی های قابل ارائه در راستای مأموریت ویژه از دیگر مواردی است که در این نشست گزارش خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *