صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اولین خودروی شهری از جنس فیبرکربن +تصاویر

۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۳۱۹
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
X-Bow اولین خودروی شهری جهان است که از بدنه مرکزی یک تکه از جنس فیبرکربن استفاده می‌کند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از عصر ایران، خودرو کوچک و دو صندلی "کی تی ام" X-Bow  به زودی به یکی از خودروهای محبوب‌ آمریکا تبدیل می‌شود. این خودرو در بهار سال 2017 وارد می‌شود و به نظر می‌رسد طرفداران زیادی نیز  پیدا کند. مدل ساخته شده  با نام X-Bow R به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2 لیتری با توان تولید 300 اسب بخار مجهز است.



گروه خودروسازی "کی تی ام" یک شبکه فروش کوچک در زمینه خودروهای مسابقه است و امیدوار است تا سال 2017 تعداد نمایندگی‌هایش  در آمریکا را افزایش دهد.

 از خودروهای مسابقه‌ای کوچک و دو صندلی "کی تی ام” مدل X-Bow تا کنون 80 دستگاه ساخته شده و گروه سازنده امیدوار است بتواند تا سال 2017 تمامی این خودروها را به فروش برساند.

شرکت اتریشی "کی تی ام"به عنوان یکه‌تاز مسابقات موتورسواری در جهان، برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی ژنو سوئیس در سال ۲۰۰۸ از خودروی منحصر به فرد مسابقه‌ای خود با طراحی بی نظیر با نام X-BOW R با قلب تپندۀ "آئودی" رونمایی کرد وبه این ترتیب استانداردهای تازه‌ای را برای میادین مسابقات حرفه‌ای خودروهای اسپرت تعریف کرد.



پس از استقبال فراوان از مدل های R و RRX  و درخشش خیره‌کنند آنها در مسابقات ، "کی تی ام" در سال ۲۰۱۳، با معرفی نسل جدید این مدل از خودروهای اسپورت با نام GT بر پایه سری  R، محصول چهار چرخ خود را رسما به جاده های شهر نیز وارد نمود.برخی از ویژگی‌های این محصول ، آن را در جایگاهی بالاتر از بعضی محصولات هم ردۀ خود همچون پورشه باکستر قرار می‌دهد.

X-Bow اولین خودروی شهری جهان است که از بدنه مرکزی یک تکه از جنس فیبرکربن استفاده می‌کند. ساخت این بدنۀ خاص با همکاری شرکت‌هایی چون "بی ام و"، "پورشه" و "آئودی" صورت می‌گیرد.

وجود ۴ لایه فیبر کربن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد و بسیار چشمگیر، وزن بدنۀ اصلی یک تکه را به عدد رؤیایی ۸۰ کیلوگرم می‌رساند. استفاده از این طراحی خاص، از طرفی مقاومت خودرو را بسیار بالا برده و از سوی دیگر، نیاز به کار تعمیراتی در طول عمر خودرو را به شدت کاهش می‌دهد.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *