بهبود شاخصهای رسیدگی به پرونده ها در محاکم
هاشمیان گفت: شاخصهای رسیدگی به پروندهها در محاکم استان گلستان ، بهتر شده است.
وی افزود : تلاش می کنیم با برنامه های پیشگیرانه و در تعامل با دستگاه های اجرایی و فرهنگی، ورودی پرونده به محاکم را کمتر کنیم تا قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده ها داشته باشند.
هاشمیان گفت: حاصل این تلاش ها کاهش ورودی 13 هزار پرونده در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است.
رئیس کل دادگستری گلستان افزود: همین کاهش ، فرصتی را برای قضات ما فراهم کرد تا بتوانند 15 هزار پرونده ای که از مدت ها قبل در شعب مانده بود ، تعیین تکلیف و رسیدگی کنند.
این مقام ارشد قضایی استان گلستان، ارتقای رتبه ی استان از 24 کشور در استفاده از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) به دوم را دستاورد مهم دیگر دادگستری استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت : استفاده از cms ، علاوه بر این که شتاب حذف قلم و کاغذ از محاکم استان را بیشتر کرده ، از روند رسیدگی به پرونده ها هم کاسته است.
وی افزود: سیستمی شدن روند ثبت و رسیدگی پرونده ها، امکان آگاهی مردم از روند رسیدگی را از طریق اینترنت هم فراهم کرده است.
رئیس شورای قضایی استان گلستان در بخش دیگر سخنان خود ، خطاب به مدیران سازمان های زیرمجموعه قوه قضاییه در استان از آنان خواست : مدیریت هزینه ها را به سمت و سویی ببرند که بهره وری بیشتری داشته باشد.
هاشمیان با اشاره به این که بیشترین گلایه ی مردم در ملاقات حضوری سه شنبه ها از برخورد کارکنان است گفت : روسای دستگاه های عضو شورای قضایی استان باید نظارت جدی بر نحوه ی برخورد کارکنان خود با مردم داشته باشند.
وی افزود : مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و باید در پاسخگویی به آنان ، شفافیت و سلامت اداری را حفظ کرد.
رئیس کل دادگستری گلستان همچنین تاکید کرد: در نظارت ها با مشاهده کوچکترین مصادیق فساد اداری ، به شدت با آن برخورد شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *