صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بی سوادان و کم سوادان شمال تهران شناسایی می شوند

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۹۱۴
با هدف کاهش و ریشه کن کردن بی سوادی، طرح شناسایی کارگران، کارمندان و شهروندان بی سواد و کم سواد در شمال تهران در حال انجام است.
به گزارش گروه جامعه ، سعید کارگران گفت: این طرح با همکاری اداره آموزش های شهروندی، تمامی معاونت ها، نواحی ده گانه و سرای محلات27 گانه بین گروه های سنی 10 تا 49 سال در شمال تهران در حال انجام است.

کارگران تصریح کرد: در این طرح معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه یک با معرفی کارمندان، معاونت های دیگر در تعامل با پیمانکاران به معرفی کارگران شاغل در منطقه و سراهای محلات و نواحی دهگانه به معرفی شهروندان بی سواد می پردازند.

وی افزود: در سال گذشته 529 سوادآموز به اداره آموزش و پرورش منطقه یک معرفی شدند تا مورد آموزش قرار گیرند .

مدیر اداره آموزش های شهروندی گفت: سواد آموزان سراهای محلات در سال گذشته علاوه بر آموزش در مقاطع مختلف و کسب و ارتقاء مهارت خواندن و نوشتن، در کارگاه های آموزشی از جمله آشنایی با مفهوم حقوق شهروندی، کار جمعی و فعالیت داوطلبانه، آموزش آدرس‏ دهی و آدرس ‏یابی، آشنایی با مفهوم محیط ‏زیست و آشنایی با نحوه صحیح مدیریت مواد دور ‏ریز و تفکیک زباله در منزل و ... آموزش دیدند تا نقش فعال و موثرتری را در جامعه شهری و خانواده ایفا کنند و این در حالی است که این آموزش ها در سال جاری نیز انجام می شود.

معاون شهردار منطقه یک گفت: افراد کم سواد و بی سواد با ارائه فتوكپی و تصویر شناسنامه، كپی كارت ملی و ... به سرای محلات مراجعه کرده و ضمن معرفی خود، با روند آموزش ها آشنا می شوند . 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *