بانک های عامل در مسیر نوسازی تاکسی ها سنگ اندازی می کنند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از سنگ اندازی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده گلایه کرد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور فاز جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در کل کشور از طریق دفاتر پیشخوان دولت را اجرایی کرد، ادامه داد: به همین منظور سال گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اقدام به ثبت نام ۱۲ هزار تاکسی فرسوده پایتخت کرد اما همچنان منتظر دریافت تسهیلات بانکی از سوی بانک های عامل هستیم.
مظفر با اشاره به اینکه براساس ابلاغیه بانک مرکزی سه بانک تجارت، پارسیان و ملت ملزم به پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده شدند، بیان کرد: متاسفانه تاکنون بانک های عامل عملکرد مناسبی در این حوزه نداشتند، این در حالی است که بانک مرکزی بخشنامه اعطای این تسهیلات مالی را به این سه بانک ابلاغ کرده است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمامی تاکسی پیکان های فرسوده شهر تهران از رده خارج خواهند شد، یادآور شد: با توجه به اینکه مسئولت نوسازی تاکسی های فرسوده کشور برعهده وزارت کشور قرار داده شده است؛ انتظار داریم با پیگیری این وزارتخانه گره کار در پرداخت تسهیلات بانکی باز شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه بانک های عامل در دریافت تضامین بسیار سلیقه ای برخورد می کنند، تاکید کرد: برخورد بانک های عامل کاملا مغایر با بخشنامه بانک مرکزی در خصوص دریافت تضامین وام است. به عنوان مثال برخی بانک ها تعداد ضامن های بیشتری را از رانندگان تاکسی به عنوان ضمانت خواسته اند که این ضامن ها باید حداقل حقوق بالای دو میلیون تومان داشته باشند.
به گفته مظفر با توجه به اینکه سند خودرو در رهن بانک قرار می گیرد طبیعتا مشکلی در بازپرداخت وام نوسازی پیش نخواهد آمد اما متاسفانه بانک ها شرایطی را در مقابل تاکسیرانان قرار می دهند تا این کار اجرایی نشود و متقابلا وامی نیز پرداخت نشود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی توافقات این طرح از بانک های عامل گرفته تا ایران خودرو، مراکز اسقاط و... برعهده وزارت کشور است، افزود: سازمان های تاکسیرانی بهره بردار این طرح و تسهیل کننده شرایط ثبت نام و فراخوان تاکسی ها هستند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *