صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۰۷۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور از ادغام فروشگاه‌های مواد غذایی سنتی کوچک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاهش قیمت‌ها خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، فرشید گل زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور با اشاره به  اظهار کرد: در کشور 5 میلیون فروشگاه سنتی وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به معیشت فروشندگان خود این فروشگاه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادغام و از طریق آنها تأمین نیاز می‌شود این روند سبب کاهش قیمت کالاهای توزیعی و افزایش درآمد صاحبان آنها خواهد شد.
 
وی گفت: 400 شرکت جدید برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفتند که این رقم در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.
 
گل زاده با اشاره به ارائه تخفیف‌های 27 درصدی 2500 قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ادامه داد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر فروشگاه رفاه بیش از گذشته تنوع و گستردگی ایجاد شده و به طور متوسط 27 درصد تخفیف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که پارسال 20 درصد بود.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور افزود: در این فروشگاه 2500 قلم کالای اساسی از 20 تا 50 درصد تخفیف برخوردارند و دارندگان کارت‌های اعتباری سبد خرید کالای دولت می‌توانند از این تخفیف‌ها با کارت‌های اعتباری دولتی استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزیر کار به این فروشگاه و سایر فروشگاه‌های شرکت کننده در طرح سبدهای حمایتی دولت که در 4 نوبت میان اقشار ضعیف جامعه توزیع می‌شود کارت‌های توزیعی 80 تا 120 هزار تومان خرید کالا در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که با بهره‌مندی از تخفیف‌های یاد شده قدرت خرید این کارت‌ها به ترتیب به 104 و 154 هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره به ایجاد نسل جدید این فروشگاه گفت: در این فروشگاه‌ها به دلیل عقد قراردادهای طولانی مدت با 3 هزار تولیدکننده ایرانی، قیمت تمام شده کالاهای مصرفی کاهش یافته است. مصرف کننده می‌تواند 98 درصد کالاهای مورد نیاز خود را در این فروشگاه تأمین کند.  
 
گل زاده افزود: گردش مالی خرده‌فروشی در کشور ما 200 هزار میلیارد تومان است که 18 درصد آن سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که در آینده افزایش خواهد یافت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *