صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشکیل کارگروه یکپارچه سازی صادارت محصولات پتروشیمی

۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۷۱۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از تشکیل کارگروه یکپارچه سازی صادارت محصولات پتروشیمی خبر داد.
به گزارش ، مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره طرح یکپارچگی صادرات پتروشیمی، گفت: برای انجام این مهم پیگیری‌های متعددی انجام و تاکنون نیز در خصوص آن نشست‌هایی با مدیران هلدینگ‌ها برگزار شده است.

نیک نفس افزود: همچنین کارگروهی با حضور ذینفعان تولید و صدور محصولات پتروشیمی تشکیل و قرار شده است در مدت زمان یک ماه پیشنهادهای خود را جمع بندی و به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارائه دهند.

وی درباره برنامه ایران برای رفع موانع ضد دامپینگ ترکیه و هند، همچنین رقابت ایران در بازارهای جهانی نیز گفت: این اتفاق برای محصولات پلیمری ما در ترکیه رخ داده است و دیگر محصولات صادراتی به هند نیز با این مشکل مواجه شده اند.

نیک نفس، افزود: قوانین ضد دامپینگ موجب شده است تا دیگر رقبا از جمله شرکت‌های عربستانی جای ایران را در بازارهای صادراتی اشغال کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: میزان صادرات ایران در ماه گذشته به ترکیه بسیار کاهش یافته است بطوری که با تعرفه های جدید، توان رقابت با شرکتهای عربستانی و قطر را نداریم.

وی درباره پیگیری برای رفع مشکلات صدور محصولات پتروشیمی به ترکیه و هند گفت: از طریق دفاتر نمایندگی و وکلای خود این موضوع را پیگیری می کنیم.

شریفی نیک نفس یادآور شد:البته این کشورها برای رفع قوانین ضد دامپینگ، رویه های طولانی دارند؛ آنها گروههایی را برای مذاکره با ما تعیین می کنند و سپس فرآیندی باید طی شود تا این مشکل رفع شود.

وی به فراوانی و پراکندگی صادرکنندگان محصولات پتروشیمی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در صنعت پتروشیمی حدود ٥٥ مجتمع پتروشیمی داریم که در حدود ١٢ هلدینگ متمرکز شده اند و نیاز دارند که ساماندهی شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که اکنون صادرکننده های متعدد در بازار شامل مجتمعهای پتروشیمی، هلدینگها و دلالان و واسطه ها فعالیت دارند، گفت: واسطه ها و دلالان، مستقیم به مجتمعهای پتروشیمی مراجعه می کنند و با اقدامهای خود، سبب ایجاد رقابت منفی و تخریبی در بازارهای جهانی شده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *