صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم هدف گذاری برای حضور پررنگ کالاهای ساخت ایران در بازارهای جهانی

۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۱۵۳۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه اتکا بر عوامل درون زا در اقتصاد به معنی بستن درهای کشور نیست، گفت: تلاش برای حضور پررنگ کالاهای ساخت ایران در بازارهای جهانی باید یکی از اهداف اساسی اقتصادی باشد.
به گزارش گروه اقتصاد،‌علی اکبرکریمی با انتقاد از تعدیل نیرو در برخی از کارخانه های واگذار شده که به رشد بیکاری در جامعه دامن زده است،گفت: به دلیل اشتباهاتی که در نحوه واگذاری برخی از شرکت های دولتی صورت گرفت و همچنین اعمال مدیریت ضعیف، برخی شرکت ها کارکنان خود را تعدیل کردند این درحالی است که علاوه برحفظ شغل های موجود در جامعه، باید به اشتغال زایی توجه بیشتری شود.
 
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بازنگری در خصوص اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی صورت گیرد تا این سیاست ها بصورت صحیح اجرایی شوند.
 
کریمی افزود: باید از تجارب حاصل از اجرای برنامه های توسعه کشور درگذشته،استفاده شده و برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شود.
 
وی ادامه داد: تاکید بر عوامل درون زا در اقتصاد به معنی بستن درهای کشور روی مبادله و تعامل با خارج از کشور نیست،بلکه باید توسعه صادرات لحاظ شود.
 
کریمی گفت: حضور پررنگ کالاهای ساخت ایران در بازارهای جهانی باید یکی از اهداف اساسی در اقتصاد باشد،بنابراین در برنامه ی ششم توسعه باید این موضوعات لحاظ شود.
 
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،افزود: درخصوص تدوین سند برنامه ششم توسعه کشور باید هماهنگی بیشتری صورت گیرد،بنابراین باید سند برنامه ششم توسعه از سوی دولت کامل تر ارائه شود تا شرایط برای نظارت مطلوب تر نمایندگان در خصوص برنامه فراهم شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *