صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تمام راه‌ کارهای شاگردان لوزانو برای بردن فرانسه

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۹۷۷
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
مهمترین نکته کلیدی که بازیکنان تیم ایران در بازی با فرانسه باید به آن تاکید داشته باشند دریافت است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، بازی تیم ملی ایران با فرانسه از سری رقابت‌های انتخابی المپیک جزو دیدارهای حساس و به قولی سرنوشت‌ساز است.

از آن‌جایی‌ که در این دوره از مسابقات انتخابی المپیک تیمی که بتواند یکی از مکان‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دهد سهمیه المپیک را به خود اختصاص خواهد داد شاگردان لوزانو باید تمام توان خود را برای رسیدن به این هدف به کار بگیرند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2015 جزو یکی از قدرت‌های مطرح حاضر در ژاپن است نمایندگان دیار خروس‌ها به توکیو آمده‌اند تا بلیت ریو را بگیرند و در جمع ابرقدرت‌های جهان قرار بگیرند.

تیم ملی فرانسه، در طول 2 دیداری که تاکنون در آن حضور داشته است، 10 ست را بازی کرده است و یک برد میلیمتری مقابل کانادا و یک باخت دقیقه نودی در مصاف با لهستان ثبت کرده است و حال برای ماندن در کورس مدعیان باید ایران را ببرد.

والیبال فرانسه تاکنون سه بار در سال های 1988، 1992 و 2004 در المپیک حضور داشته که به ترتیب رتبه های رده هشتم، یازدهم و نهم المپیک را به خود اختصاص داده است. با این حال، هفت مدال اروپایی و سه مدال جهانی تیم ملی والیبال فرانسه را به ویژه در این دو سال اخیر به مثابه یکی از قدرت های برتر دنیا مطرح کرده است.

سبک بازی فرانسوی‌ها تا حدودی به ملی‌پوشان کشورمان شبیه است، آنها با کسب مقام قهرمانی لیگ جهانی 2015 خود را به عنوان یک قدرت در دنیای والیبال مطرح کردند و حال می‌خواهند برای این‌که اعلام کنند مدال طلای‌شان اتفاقی نبوده در ژاپن هم بدرخشند و به ریو راه‌یابند.

لورنت تیلی سرمربی 53 ساله و الجزایری الاصل فرانسه که سابقه بازی در دو المپیک سئول و بارسلون را همراه با 407 بازی ملی در 13 سال و نیز سه سال کاپیتانی فرانسه را در پرونده کاری خود دارد، حالا دوست دارد روند موفقیت های اخیر تیمش را در المپیک هم ادامه دهد و نخستین مدال المپیکی والیبال فرانسه را برای کشورش به ارمغان آورد.

در ترکیب تیم ملی فرانسه بازیکنان 6 دانگی حضور دارند که مهار کردن آنها کار راحتی نیست، بنجامین تونیوتی، پاسور این تیم که بهترین پاسور لیگ جهانی 2015 شد و امسال هم ارزشمندترین بازیکنان لیگ لهستان نام گرفت، یکی از خوش فکرترین پاسورهای جهان است.

اِروین ِنگاپِت؛ اسپکری با دست به توپِ فوق العاده که هنرمندانه و تماشاگرپسند بازی می‌کند و یکی از بهترین های لیگ ایتالیاست. آنتونی، کِوین لِرو، نیکولاس لی گاف، کوین تیلی و گِرِبِنیکوف هم از دیگر بازیکنان مطرح فرانسه هستند که در کنار یکدیگر یک تیم منسجم را تشکیل داده اند.

جنگندگی قهرمان لیگ جهانی برای دیگر تیم‌های والیبالی مثال زدنی است آن‌ها تا دقیقه نود حتی اگر چندین امتیاز از رقیب‌شان عقب باشند برای گرفتن پوئن تلاش می‌کنند و به راحتی میدان را برای امتیازاوری حیف باز نمی‌گذارند.

فرانسوی‌ها هم که مانند شاگردان رائول لوزانو در ژاپن مستقر هستند در کمتر از یک ماه پیش 2 بازی دوستانه با تیم ایران برگزار کردند که در هر کدام از آنها موفق به برد شدند. البته هدف کادر فنی ایران در آن دیدارها فقط شناسایی بازیکنان و ارزیابی نقاط ضعف و قدرت آن‌ها بود اما در توکیو شرایط فرق می‌کند و هر یک بلندقامتان کشورمان باید برای گرفتن پوئن از حریف به آب و آتش بزنند.

تیم ایران که هر 2 بازی برگزار شده خود را تاکنون با برد به پایان رسانده است هم اکنون با 5 امتیاز صدر جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است و فردا هم به دنبال پیروزی و نزدیک شدن به سهمیه المپیک خواهد بود.

به جز بازی‌های تدارکاتی انجام شده تیم‌های ملی ایران و فرانسه تاکنون در چهار دیدار رسمی به مصاف هم رفته‌اند که در همه آنها تیم ملی کشورمان مقابل حریف نتیجه را واگذار کرده است.

شاگردان لوزانو هم قسم شده‌اند تا در این دوره از مسابقات برای اولین بار به المپیک بروند و برای نخستین بار فرانسه را مغلوب خود کنند با توجه به رشد والیبال کشورمان این امر محقق خواهد شد.

مهمترین نکته کلیدی که بازیکنان تیم ایران باید به آن تاکید داشته باشند دریافت است، سرویس‌زنان قدرتمند و متبحر فرانسه باید با دریافت به موقع مهار شوند و توپ به خوبی به دست کاپیتان معروف برسد تا وی بتواند هم‌تیمی‌‌هایش را با پاس‌های هوشمندانه‌اش برای اجرای تاکتیک‌های تیمی تغذیه کند.

روی آوردن به تاکتیک‌های سرعتی در این دیدار نتیجه بخش خواهد بود چرا که امیر غفور می‌تواند به خوبی پاس‌های بلند و سریع را به امتیاز تبدیل کند حتی اگر شهرام محمودی در این دیدار در پست قطرپاسور بازی کند هم می‌تواند از پاس‌های تیز معروف برای امتیاز استفاده کند.

تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود از سری مسابقات انتخابی المپیک امروز ساعت 11:00 به مصاف تیم ملی فرانسه خواهد رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *