صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی توسط کره‌ای‌ها

۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۴۸۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
سرمایه گذاران کره جنوبی برای حضور در طرح‌های آزادراهی ایران اعلام آمادگی کردند.
به گزارش گروه اقتصاد، پس از امضای الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه آهن اصفهان-اهواز با کره جنوبی در کمتر از یک ماه پیش، روز گذشته هیاتی به ریاست مدیرعامل شرکت کره ای در شرکت ساخت حاضر و ضمن ارایه گزارشی در رابطه با روند اجرایی این تفاهم نامه، از اعلام آمادگی خود برای سرمایه گذاری در طرح‌های آزادراهی ایران خبر دادند.
 
این جلسه با حضور علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی، سید مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، حسین تاجیک مشاور مدیرعامل در تامین منابع مالی، سیروس گل سفیدی مدیرکل امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی و مدیرعامل و اعضای شرکت کره ای حاضر در پروژه اصفهان-اهواز برگزار شد.
 
در این جلسه ضمن ارایه گزارش مدیرعامل شرکت کره ای  از روند اجرایی تفاهم نامه امضا شده، مقرر شده است تا این شرکت ظرف ۱۰ روز آینده نتایج بررسی ها شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند. علاوه بر این، کره‌ای ها از اعلام آمادگی خود برای سرمایه گذاری در طرح‌های آزادراهی ایران خبر دادند که بنابر مذاکرات صورت گرفته پیشنهاد آنها طی جلسات کارشناسی در شرکت ساخت و توسعه بررسی خواهد شد.
 
در  سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه‌آهن اصفهان-اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید. برآورد اولیه ساخت این خط آهن ۵.۴ میلیارد یورو است که در این الحاقیه مقرر شد طرف کره‌ای ظرف مدت ۴ ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی، پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارایه کند.
 
در صورت تصویب مدل تامین مالی ارایه شده، طرف کره‌ای موظف است تا ظرف مدت شش ماه طراحی پایه به کارفرما ارایه دهد. کاهش ۴۵۰ کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهره‌وری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری(شهرستان‌های شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد در استان خوزستان و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *