خودروهایی با عمر طراحی بدنه کوتاه + تصاویر
تمام خودروهایی که چندمین نسل تولید خود را میگذرانند و سالانه فیسلیفتهای متعددی از آنها عرضه میشود، موفق نیستند. برخی از طراحیها با وجود بروزرسانی سالانه، همچنان ضعیف و خستهکننده محسوب میشوند و جذابیت چندانی برای مشتری ندارند و سازنده مجبور به ایجاد تغییرات گستردهای در آنها میشود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، طراحی و تولید یک خودرو میتواند یک فرصت یا یک تهدید در طی گذر سالیان محسوب شود، برخی از خودروها پیر میشوند در حالی که بعضی دیگر این طور نیستند. حتی اگر نمای ظاهری خودرو در سال ورودش به بازار بسیار خیره کننده باشد، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که محبوبیت اولیه خودش را حفظ کند. عموماً محصولاتی که در حال گذر از یک زبان طراحی به زبانی کاملا جدید هستند، در ابتدا بسیار جذاب و نوین هستند اما به دلیل پخته نبودن زبان طراحی جدید، به سرعت پس از مدتی ایرادات خود را به خریداران نشان داده و خستهکننده میشوند. عموماً چنین مواردی را در برندهای نوپای آسیایی یا به ندرت آمریکایی مشاهده میکنیم. چیزی که در این خصوص جالب توجه است، عملکرد فوقالعادهی برندهای اروپایی به خصوص آلمانیها است که پس از گذشت سالیان، همچنان طراحی آنها جذاب و دلنشین است.
در ادامه لیستی متشکل از ۱۰ خودرو را معرفی میکنیم که دوران عرضه آنها به سرعت به پایان رسید.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
در ادامه لیستی متشکل از ۱۰ خودرو را معرفی میکنیم که دوران عرضه آنها به سرعت به پایان رسید.
هوندا کراس تور (۲۰۱۶-۲۰۱۰) - هوندا کراستور از فرم بدنه نامتعارفی برخوردار است و هوندا تلاش زیادی برای معرفی آن به عنوان کراساوور دارد ولی هیچگاه مشتریان این موضوع را قبول نکردند. طراحی بحث برانگیز لاک پشت مانند نمای خارجی این خودرو آن را فاقد هر گونه ارزش کرده است.
فیات 500L - با وجود ارائه فیس لیفت در سال ۲۰۱۳، فیات 500L همچنان تاریخ مصرف گذشته به نظر میرسد. خط مشی طراحی این خودرو از هاچبک 500 الهام گرفته شده است که مناسب برای افراد قد بلند نیست. تلاش زیاد فیات برای ایجاد تمایز بین 500 و 500L تا به اینجا که نتیجه خوبی نداشته و آمار فروش این خودرو به خوبی گویای این مسئله است.
هیوندای سوناتا (۲۰۱۴-۲۰۱۰) - ششمین نسل هیوندا سوناتا تحیر همه جهان را با تغییر درک مشتری از برند هیوندا بر انگیخت. با وجود طراحی خشن و جذاب، طراحی خارجی نسل ششم سوناتا در مدت زمان کوتاهی خسته کننده شد و هیوندای نیز با درک به موقع این موضوع، نمونه پختهتر و جذابتر نسل هفتم را معرفی کرد. عکسالعمل به موقع هیوندای باعث شد تا طراحی بدنه لطمهای به فروش سوناتا نزند.
میتسوبیشی میراژ (۲۰۱۶-۲۰۱۲) - میتسوبیشی میراژ خودرویی کوچک و جمع و جور است که از سال ۱۹۹۰ در حال تولید است و درست مانند تمام خودروهای کامپکت دیگر از طراحی خارجی مناسبی برخوردار نیستند. نسخه ۲۰۱۷ بازطراحی شده آن تا حدی پیشرفت مناسبی داشته است ولی همچنان ساده و بسیار قدیمی محسوب میشود. ظاهراً هنوز میتسوبیشی به این نتیجه نرسیده است که خودروهای ارزان لزوماً نباید از طراحی خستهکننده برخوردار باشند.
آکورا زد دی ایکس (۲۰۱۰-۲۰۱۳) - آکورا در ZDX سعی در کپی برداری از بیامو X6 داشته که البته به هیچ وجه موفق نبوده است؛ لبههای تیز و زاویهدار در این خودرو همچنان مشاهده میشود و به علاوه جلو پنجره منقار مانند این خودرو مورد انتقاد عموم کارشناسان قرار گرفته است. با متوجه شدن ایرادات اساسی در این مدل شرکت آکورا تصمیم به توقف تولید ZDX از سال ۲۰۱۳ گرفت.
سایون تیسی (۲۰۱۵-۲۰۱۱) - در مقایسه با نسل اول این خودرو، نسل دوم سایون تیسی حرکت رو به عقبی را تجربه کرده است. در پاسخ به پیشنهاداتی مبنی بر وزین و شکیل کردن طراحی خارجی این خودرو، طراحی نسخه دوم سایون کمتر مورد توجه قرار گرفت در حالی که سقف مسطح آن بسیار خشک و بی روح طراحی شده بود. گویی یک تخته سنگ سنگین بر روی سقف نسل دوم سایون تی سی سقوط کرده است. طراحیهای بیروح محصولات سایون در نهایت منجر به لغو این برند زیرمجموعه تویوتا شد.
نیسان رُگ (۲۰۱۳-۲۰۰۷) - نسل اول رُگ، در مقایسه با نسل دوم، به سرعت سالخورده شده است. با وجود منحنیهای ظریف و فراوان بر روی بدنه خارجی، سوراخهای جلو پنجره آن مانند سوراخهای پنیر است و تناسب خوب خودرو هم نمیتواند حلال این مشکل باشد. تلاش نیسان و ارایه چندین باره فیسلیفت این خودرو طی سالیان حیات آن، در نهایت موفقیتی برای نیسان به ارمغان نیاورد و این شرکت ژاپنی طراحی رُگ را به طور کامل دگرگون کرد.
میتسوبیشی i-Miev - اگر به یک خودروی مناسب برای زمین گلف نیاز دارد، میتسوبیشی i-Miev یکی از گزینههای مناسب است. نمای خارجی آن مانند تخم مرغی است که چرخ دارد و میتواند ۱۰۰ کیلومتر مسافت در هر بار شارژ طی کند. حتی در رنگهایی غیر از سفید، بهانهای برای ایراد نگرفتن از طراحی خارجی این خودرو وجود ندارد.
نیسان جوک - شاید یکی از متضادترین خودروهای موجود در بازار نیسان جوک باشد که مانند یک قورباغه روباتیک است. نمای دوگانه و عجیب این خودرو موجب شده تا نیسان جوک یک خودروی استاندارد مدرن با طراحی خسته و قدیمی به نظر برسد. نکته جالب عدم تغییر در طراحی این خودرو طی ۱۰ سال گذشته است که علیرغم عدم پسند توسط مشتریان، نیسان به تولید آن اصرار دارد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *