تردد ۱۶۰ هزار خودروی فرسوده در خيابانهای تهران
وی با اشاره به این كه در هیچ كشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی پردازد، اظهار كرد: رانندگانی كه در طول سال ها از خودروی شخصی خود استفاده نموده اند تا به مرحله فرسودگی رسیده اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.
حسینی با بیان این كه انتظار از دولت برای این كه جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها كمك كند، توقع به جایی نیست، تصریح كرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به كمك دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود كه در حال حاضر در آن قرار داریم.
وی با اشاره به این كه در حال حاضر، هر روز ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حركت می كنند، در صورتی كه بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار كرد: در هیچ كجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یك راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یك خودرو تردد كند.
حسینی با بیان این كه روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر كلان شهرهای كشور باید به صورت خودكار انجام شود، تصریح كرد: خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای كه مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و كار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.
مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران در پایان با تأكید بر این كه این تصور كه عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان كرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی ۲۰ سال، مینی بوس ۱۲ سال، تاكسی ۸ سال و موتورسیكلت ۸ سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود.
انتهای پیام/