صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

الزام حرکت در روابط عمومی ها همگام با «قاره ششم»

۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۵۳۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عرصه ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دنیای مجازی یا همان «قاره ششم» را پدیدار کرده و شرایط کنونی ایجاب می کند که روابط عمومی ها همگام با قاره ششم گام بردارند.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی مصریان مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به حوزه کاری روابط عمومی ها تاكید كرد: روابط عمومی مسوولیتی فراگیر و فعالیتی خطیر و مداوم است، فعالیت در روابط عمومی بخصوص در برهه کنونی و با ورود شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری سخت شده است.

وی با تاكید بر اهمیت روابط عمومی ها در سازمان های پیشرو، اظهار كرد: نهاد روابط عمومی جایگاهی در سازمان است که‌ تمامی سازمان با آن در ارتباط است و از طرفی فعالیتی را انجام می‌دهد که ضمن تعامل با مردم بناست بر فرهنگ، اجتماع، گروه‌ها، باورها و اندیشه‌ها اثر بگذارد.

مدیر ارتباطات ایران خودرو افزود: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در ارتباطات انسانی جامعه ایرانی، سرمایه‌ای است که به کار بستن هوشمندانه آن می‌تواند، به تقویت و ایجاد یک روابط عمومی کارآمد و چه بسا الگویی در آن بینجامد، اما جهت‌دهی و تعیین این چارچوب‌ها باید بر عهده آنانی باشد که نسبت به دانش روابط عمومی اشراف دارند.

مصریان اساس فعالیت روابط عمومی ایران خودرو را صداقت در تعامل با مخاطبان دانست و گفت: اهتمام ویژه ما تلاش برای فعالیت و رفتار در روابط عمومی بر اساس مجموعه آموزه‌های اخلاقی بوده‌است که بزرگان دین مان بر آن تاکید فراوان دارند.

وی تصریح كرد: تاکید فرهنگی ما بر مفهوم حسن خلق و صداقت، سرمایه‌ای در روابط عمومی است كه تلاش ما صیانت از این مفاهیم به صورت عینی است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفت: از آن جایی که فعالیت ما در گروه صنعتی ایران خودرو کار در حوزه صنعت و اقتصاد کشور تعریف می‌شود، می‌توانیم مصداق و نمونه روشنی از ارتباط درهم‌تنیده فعالیت روابط عمومی با تولید و توسعه به شمار آییم.

مصریان به برنامه های ویژه اجرا شده در ارتباطات ایران خودرو و دستاوردهای آن اشاره كرد و گفت: یکی از اقداماتی که در مدیریت ارتباطات برگزار شد، برگزاری نخستین جشنواره کارآمدی بود که روابط عمومی های شرکت ها و سایت های استانی گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه های مختلف روابط عمومی به رقابت پرداختند.

وی هم افزایی میان روابط عمومی های گروه صنعتی ایران خودرو را از نتایج این جشنواره دانست و افزود: تهیه نخستین نشریه تصویری سازمانی با عنوان سیمای ایران خودرو از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو ضمن مهم ارزیابی كردن نقش شبكه های اجتماعی در تبادل اطلاعات، از توسعه آن در ایران خودرو و ایجاد ارتباط میان فعالان رسانه ای و كارشناسان تخصصی صنعت خودرو خبر داد و گفت: این ارتباط از طریق شبكه اجتماعی، فرصت دانشی و اندیشه‌ای فراوانی را برای ما فراهم آورد.

وی با تاكید بر به روز بودن دانش در حوزه كاركنان روابط عمومی ها، آینده روابط عمومی را متاثر از آینده‌ای دانست که علم، پیشرفت و توسعه برای بشر رقم می‌زند.

مصریان در پایان یادآورد شد: فراگیری توسعه فن آوری در دنیای امروز به نحوی است که در کم‌ترین زمان ممکن دسترسی همگانی به آن فراهم می‌شود، لذا وظیفه اصلی ما این است که تاخیری در هماهنگ‌سازی با فن آوری نداشته باشیم، آن را به درستی فرا بگیریم و خود را برای کار با آن مهیا سازیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *