صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقدها و نظرات باید آزادانه در دانشگاه ها مطرح شود/ تاکید بر آزاد اندیشی دانشجویان

۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۶۲۷
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقدها و نظرات باید آزادانه در دانشگاه مطرح شود اما نباید فراموش كنیم كه حرف آخر را قانون می زند.

به گزارش گروه جامعه ، سید ضیا هاشمی در دیدار با اعضای شورای فرهنگی و اتاق فكر دانشگاه رازی و دبیران انجمن ها، تشكل ها و كانون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: نقد، انتقاد و بیان نظرهای مختلف از نیازهای اساسی دانشگاه است.

وی با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری بر آزاداندیشی گفت: كرمانشاه در طول تاریخ نمونه بارز زندگی مسالمت آمیز فرهنگ ها و مذاهب مختلف است و این موضوع درمورد دانشگاه رازی نیز صدق می كند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاكید بر این كه فرهنگ باید ما را به هم وصل كند نه این كه ما را از هم جدا كند، اظهاركرد: بی شك برهم زدن جلسات و جنجال، كار ضد فرهنگی است اما گفت و گو و بحث، از راه های توسعه فرهنگ است.

هاشمی تصریح كرد: علم نیز زیر مجموعه فرهنگ است و نباید فراموش كنیم كه حتی بودجه ای كه برای ساختمان دانشگاه صرف می شود بودجه فرهنگی محسوب می شود چرا كه دانشگاه در حالت كلی یك مكان فرهنگی است.

معاون وزیر علوم با بیان اینكه اگر دانشگاه با جامعه پیوند نداشته باشد دچار مرگ تدریجی می شود، افزود: بخشی از رسالت دانشگاه آماده سازی دانشجویان برای زندگی اجتماعی و دادن الگوهای مناسب به جامعه است.

وی اتاق های فكر را ظرفیتی عظیم برای دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه باید به طور مداوم جامعه را رصد كند؛ اتاق های فكر باید مشكلات جامعه را مشاهده كرده و برای آنها در دانشگاه چاره اندیشی كنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت: حجاب جزو آموزه های دینی ما است و ما باید برای ترویج هرچه بیشتر آن تلاش كنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *