صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

متروی ایران یکی از پرحادثه ترین متروهای دنیا است

۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۰۸۵
کارشناسان حمل و نقل و ترافیک معتقدند میزان حادثه در مترو تهران بسیار بالا است.
به گزارش گروه جامعه ،برنامه گفت و گوی اجتماعی با محوریت راهکارهای کاهش حوادث رانندگی باحضور مهدی مخبر(معاون دفترایمنی وترافیک سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای)، علی عالی نهاری(معاون شرکت بازرسی وکیفیت استاندارد) و مسعوددانشمند (رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی) روی آنتن رفت.
 
در این برنامه مسعود دانشمند با اشاره به این که سازمان ملل دهه ی 2000 را "ایمنی کاهش تصادفات" نام گذاری کرده است، گفت: این سازمان با تاکید به مواردی چون مدیریت ایمنی، راننده ایمن، جاده ایمن، پاسخگویی ایمن سعی در ایمن سازی حمل و نقل در جهان را دارد.

وی با تاکید به موضوع مدیریت ایمنی اظهار داشت: در ایران مدیریت ایمنی به صورت کامل اجرا نشده و در سطح شهرها این مورد نادیده گرفته شده است در حالی که اگر مدیریت ایمن وجود داشته باشد، راه ایمن و راننده ی ایمن هم به وجود می آید.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن های حمل و نقل بین المللی در خصوص مدیریت حمل و نقل عمومی در ایران، گفت: در ایران هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی بدون در نظر گرفتن هم نوع خود به صورت مستقل عمل کرده و کار خود را پیش می برند، در حالی که سایر کشورهای بزرگ دنیا به این موضوع مهم توجه ویژه ای دارند.

وی در ادامه این موضوع اضافه کرد: در شهرهای بزرگ دنیا ایمنی انسان در حمل و نقل محوریت اصلی را داشته و حمل و نقل بر اساس امنیت انسان حرکت می کند.

این کارشناس حمل و نقل شهری با اشاره به این که در ایران مردم بیشتر به حمل و نقل خصوصی راغب هستند، گفت: مترو و بی آر تی و تاکسی در ایران هیچ گونه زمان بندی ندارند از این رو استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی افزایش پیدا می کند.

وی در همین خصوص ادامه داد: علاوه بر مشکل زمان بندی در بی آر تی، کمبود تعداد اتوبوس نیز به حمل و نقل عمومی از این طریق آسیب وارد می کند.
 
در بخش دیگر این برنامه مهدی مخبر با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر گام های خوبی در مدیریت کلان ایمنی برداشته شده است، افزود: در راستای تحقق مدیریت کلان ایمنی، کمیسیون ایمنی راه ها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که دستگاه های مختلفی عضو این کمیسیون هستند.

وی با اشاره به این که سطح این کمیسیون باید ارتقا پیدا کند، گفت: با توجه به گستردگی حمل نقل درون شهری و بیرون شهری سطح این کمیسیون باید در حد رییس جمهور بالا رفته و ضمانت اجرایی بیشتر داشته باشد.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای با تاکید بر این که کمیسیون حمل و نقل راه ها باید کارهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد، اظهار داشت: کمیسیون حمل و نقل راه ها در هر کدام از استان های کشور کمیته هایی دارد که جلسه های ادواری برگزار می کنند.

وی با اشاره به این که بسیاری از تلفات تصادفات در ایران در حین انتقال فرد مجروح به بیمارستان صورت می گیرد، افزود:این موضوع به مدیریت واحد برمی گردد که دستگاه های بسیاری را شامل می شود که برخی با کمبود تجهیزات رو به رو هستند.

در ادامه ی همین موضوع علی عالی نهاری با اشاره به این که تقریبا بیشتر حوزه های کشور دچار مشکل است، گفت: در تمام حوزه ها به اندازه کافی ضوابط و مقررات وجود دارد، اما ضعف اصلی مشکل اجرای این قوانین و ضوابط است.

وی در همین خصوص افزود: در استانداردهای وارد شده باید به روش های اجرایی آن ها پایبند بود و طبق استانداردهای وضع شده پیش رفت، با این تعریف اگر ما در حوزه های مختلف به استانداردهای مادر توجه کنیم، بسیار کم تر دچار مشکل خواهیم شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *