توسعه ترانزیت و حمل داخلی ریلی در اولویت سال جاری
معاون بهره برداری و سیر و حرکت گفت: راه آهن در صدد است در سال جاری به حمل و نقل بین المللی توجه ویژه ای کند و ترانزیت را در صدر برنامه های ریلی قرار دهد.
عاشوری با بیان این مطلب که بیشتر نواحی در سال 94 با مشکلات مالی مواجه بودند، عنوان کرد: امسال با تدوین برنامه ها و سیاست های مدون، امیدواریم نواحی با مشکلات کمتری نسبت به وجوه پرداختی خود مواجه شوند.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت اضافه کرد: درسال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، راه آهن در صدد است با مشکلات اقتصادی موجود در صنعت ریلی مقابله کرده و میزان جابجایی بار و مسافر و همچنین ترانزیت را افزایش دهد.
عاشوری به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بیشتر محورهای این ابلاغیه مرتبط با راه آهن است بطوریکه کاهش مصرف انرژی، توسعه صادرات، ترانزیت و غیره از جمله این ابلاغیه ها بوده است.
وی در توضیح بیشتر ابلاغیه ها گفت: زمانی که در راه آهن یک تن بار جابجا می شود به معنای این است که نسبت به جاده یک هفتم سوخت مصرف می کند که این امر کمک می کند انرژی و سوخت کمتر و کاهش آلودگی را به همراه داشته باشد.
عاشوری افزود: راه آهن در صدد است در جهت اجرایی تر کردن اقتصاد مقاومتی، برای توسعه صادرات و افزایش میزان ترانزیت بار اقداماتی را اجرایی کند که می توان به تشکیل جلساتی با بازرگانان و تجار جهت توسعه صادرات و تعهداتی برای ارائه تخفیف های ویژه به صاحبان بار اشاره کرد.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت در ادامه بیان کرد: راه آهن جلسات زیادی را در خصوص ترانزیت از سال گذشته تاکنون برگزار کرده بطوریکه در سال گذشته با رشد 97رصدی ترانزیت به میزان جابجایی و یک میلیون و 440 هزار تن ترانزیت مواجه بودیم و برای امسال نیز 3 میلیون تن جابجایی هدف گذاری شده است. عاشوری با بیان اینکه ما در حوزه بار درصدد رشد 16 درصدی هستیم، اظهار کرد: با توجه به فاصله ما با این رقم، انتظار داریم با همکاری مدیران نواحی و مسئولان شبکه ریلی به این عدد طی سال های آینده برسیم.
عاشوری تصریح کرد: بنا داریم در سال جاری به حمل و نقل بین المللی توجه ویژه ای داشته باشیم و موضوع ترانزیت را در صدر برنامه های ریلی قرار دهیم. وی تاکید کرد: ما در سال جاری به بحث بنادر و اینکه بنادری چون شهید رجایی، امام خمینی(ره)، خرمشهر و امیر آباد از درجه اهیمت بالایی برخوردارند، توجه خواهیم کرد و در صدد هستیم میزان بار ریلی این بنادر افزایش یابد.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت به بارهای کانتینری اشاره کرد و افزود: در سال جاری واردات کانتینرها را از طریق بنادر به خصوص بندر شهید رجایی به تهران خواهیم داشت و از آنجا به کشورهای آسیای میانه، ترانزیت انجام می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث بار مواد معدنی جزء بارهای اصلی است که یکی از مسیرها بار سنگان است که درصددهستیم یک میلیون و 300 هزار تن سنگ آهن و کنسانتره از سنگان حمل کنیم تا به رشد 16 در صد حمل بار برسیم.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *