صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

الحاقیه تفاهمنامه ۴.۵ میلیارد یورویی راه‌آهن اصفهان- اهواز با کره‌ امضا شد

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۰۹۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از امضای الحاقیه تفاهمنامه ساخت راه‌آهن ۵۴۰ کیلومتری اصفهان-اهواز به عنوان بزرگترین قرارداد منعقد شده کشور با هیئت کره‌جنوبی خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برآورد اولیه ساخت راه آهن اظهار کرد: برآورد اولیه ساخت این خط آهن 4/5 میلیارد یورو است  که در این الحاقیه مقرر شد طرف کره‌ای ظرف مدت 4 ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی، پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارایه کند .
 
وی افزود: در صورت تصویب مدل تامین مالی ارایه شده، طرف کره‌ای موظف است تا ظرف مدت شش ماه طراحی پایه به کارفرما ارایه دهد.
 
وی ادامه همکاری با هیات کره‌ای را منوط به تصویب بسته تامین منابع مالی طرح ظرف 4 مدت چهار ماه دانست و تصریح کرد: با تایید طراحی پایه، مشخصات اصلی طرح نهایی می‌شود و اسناد مناقصه در دو حوزه داخلی و بین الملل یعنی در بخش‌های ساخت و تامین کالای مورد نیاز در پروژه به منظور برگزاری مناقصه آماده خواهد شد.
 
نورزاد زمان لازم برای طراحی این مراحل را  تا نهایی شدن قیمت قرارد از امروز، 10 ماه عنوان کرد و گفت: این مراحل از سوی دو طرف در حال انجام است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 450 کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان را از مزایای اصلی این پروژه اعلام کرد و گفت: افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهره‌وری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری( شهرستان‌های شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد در استان خوزستان و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.
 
نورزاد با اشاره به پیشینه مطالعاتی این طرح پیش از انقلاب عنوان کرد:  در گذشته این طرح به دلیل حجم بالای ابنیه فنی اجرایی نشد، اما بر اساس مطالعات قبلی در قالب مطالعات مقدماتی رفع تنگناهای ظرفیتی محور جنوب مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان یک راهکار بلند مدت رفع تنگنای ظرفیتی جنوب دارای توجیه اقتصادی شد.
 
به گفته وی، این طرح  به صورت مشارکتی در قانون بودجه سال 1395 دارای ردیف اعتبار است و به علت شرایط توپوگرافی خاص منطقه، مشخصات فنی و ترافیک بالای آن با مشارکت سرمایه‌گذاران کره‌ای احداث می‌شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *