صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اولویت اصلی دادگستری كاهش پرونده‌های وارده است

۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۰۱۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
یعقوبی گفت: برای رفع مشكلات در حوزه جمعیت كیفری زندان‌ها باید برنامه‌های محوری كاهش جمعیت كیفری اجرا شود كه اجرای برنامه‌های مستمر بازدید قضات از زندان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم راهكار مناسبی در كاهش جمعیت كیفری زندان است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی، یعقوبی رئیس دادگستری ماكو به همراه دادستان، دادیاران و قضات ماكو از زندان بازدید کردند و با حضور در تمامی بندهای زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیك با آنان به گفتگو پرداختند.

در این دیدار رئیس دادگستری ماكو در سخنانی اظهار داشت: اولویت اصلی دادگستری ماكو كاهش پرونده‌های وارده است.

وی آموزش‌های مردمی نسبت به حقوق خود، نظارت بر دادخواست‌ها و شكوائیه‌ها و ترویج روحیه صلح و سازش را از ابزار تحقق این اولویت‌ها دانست.

یعقوبی در ادامه سخنان خود اظهار كرد: برای رفع مشكلات در حوزه جمعیت كیفری زندان‌ها باید برنامه‌های محوری كاهش جمعیت كیفری اجرا شود كه اجرای برنامه‌های مستمر بازدید قضات از زندان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم راهكار مناسبی در كاهش جمعیت كیفری زندان است.

علیپور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ماكو در این دیدار با تاكید بر روند افزایش اشتغال مددجویان زندان ماكو گفت: حرفه آموزی برای زندانیان است و با تاسیس مركز اشتغال و حرفه آموزی زندان ماكو زمینه حضور مددجویان در این مركز فراهم شده است و ضروری است به نوعی از زندانیان و خانواده‌های آنان حمایت‌های لازم به عمل آید و این مسئله در جلسات شورای طبقه بندی زندان مطرح و تصمیمات مفیدی اتخاذ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: حمایت‌های مقطعی مشكلات عدیده مددجویان و خانواده‌های آنان را حل نمی‌كند، لذا ضمن هماهنگی با مركز فنی و حرفه ای شهرستان و ایجاد كلاس‌های آموزشی مفید برای مددجویان زمینه اشتغال زندانیان و امرار و معاش خانواده آنان فراهم شده است.

سهرابی رئیس زندان ماكو در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن این گونه بازدیدها و حضور قضات در جمع مددجویان گفت: در دیدارهای روزانه با مددجویان مشكلات قضایی و پرونده‌ای زیادی مطرح می‌شود كه حضور قضات در جمع مددجویان و رسیدگی به مشكلات پرونده‌ای آنان این مشكلات را كاهش و بار روحی و روانی زندانیان را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *