رونمایی از بی ام و X1 با بدنه ای کشیده تر + تصاویر
بی ام و (BMW) از نمونه خاص کراساوور X1 را با فاصله بین محورها و طول بیشتر نسبت به نمونه اصلی در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ رونمایی کرد. بیامو با این خودرو به دنبال جذب بیشتر مشتریان چین، بزرگترین بازار خودروی جهان است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، زمانی بازار آمریکا بزرگترین بازار خودروی جهان بود و تمامی خودروسازان آمریکایی محصولات خود را جهت ارائه در بازار داخلی تولید میکردند. این موضوع تا جایی ادامه داشت که خودروسازان اروپایی و آسیایی سعی کردند که برای پاسخ به هر سلیقهای در این بازار خودرو تولید و عرضه کنند و سهم بیشتری از بازار ایالات متحده را در اختیار بگیرند. به طور مثال، آیا شما می توانید یک تویوتا تاندرا در توکیو بخرید؟ جواب منفی است، این خودرو فقط برای عرضه در بازار آمریکا طراحی و ساخته شده است.
این موارد به گذشته مربوط میشوند و حالا این بازار چین است که لقب بزرگترین بازار خودروی جهان را از آن خود کرده است. تمام خودروسازان سعی دارند در این کشور جای پای خود را محکمتر کنند و با شناخت بیشتر سلیقه مردم چین، خودروی مورد پسند آنها را در این کشور عرضه کنند.
مشتریان چینی علاقه وافری به خودروهای طویل با فضای بیشتر در بخش سرنشینان عقب دارند؛ مردم این کشور نمونه طویل و کشیدهتر سدانهای کوچک و بزرگ و خودروهای شاسی بلند را در اولویت خرید خود قرار میدهند.
بیامو نیز از این موضوع به خوبی مطلع است. یکی از خطوط تولید نسل اول کراساوور X1 در چین بود. بیامو نیز در همین راستا با توجه به سابقه تولید این خودرو در چین و سلیقه مشتریان این کشور، تصمیم به رونمایی از نسخه کشیدهتر نسل دوم X1 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ گرفت.
این مدل از X1 در کارخانه مشترک بیامو و برلیانس در شنیانگ (Shenyang) تولید خواهد شد. نسل دوم X1 در بازار چین با سه پیشرانه بنزینی و محور محرک جلو برای نمونههای معمولی و دو دیفرانسیل و برای تمام مدلها با بدنه کشیده، عرضه خواهد شد.
X1 خاص بازار چین در طول ۱۰۹ میلیمتر کشیدهتر خواهد بود و تمام این افزایش طول به فضای پای بخش صندلی عقب اختصاص پیدا خواهد کرد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۵۶۴ و ۱۸۲۱ و ۱۶۱۷ میلیمتر است.
مهمترین تغییر در این نسخه از X1 فضای پای سرنشینان عقب است. با جابجایی حداکثری صندلیهای عقب به انتهای خودرو، ۱۱ سانتیمتر فضای بیشتری در اختیار سرنشینان این بخش قرار خواهد گرفت. حتی با جابجایی صندلیهای عقب به جلوترین حالت ممکن، باز هم فضای پا در این بخش ۶ سانتیمتر بیشتر از نمونه استاندارد X1 خواهد بود.
سایر مشخصات نسخه طویل X1 شباهت زیادی با مدل عادی X1 که در سایر نقاط جهان به فروش میرسد دارد. دولت چین سوخت دیزل را برای مصارف نظامی خود استفاده میکند؛ به همین دلیل پیشرانههای مورد استفاده برای X1 تنها شامل نمونههای بنزینی میشود.
پیشرانههای موجود برای بازار چین به همراه سیستم انتقال قدرت آنها به این شرح است؛
X1 sDrive 18Li با پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
X1 sDrive 20Li با پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۹ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
X1 xDrive 20Li با پیشرانه قبلی و چهار چرخ محرک
X1 xDrive 25Li با پیشرانه ۲ لیتری مشابه، ولی فشار توربوشارژ بالاتر و ۲۲۸ اسب بخار قدرت و چهار چرخ محرک
مدل آخر در آمریکا با کد X1 xDrive 28i ارائه میشود. (حرف L در کد مدلهای بازار چین نشان دهنده بدنه کشیده خودرو است)
بیامو به دلیل وجود برخی موانع قانونی در چین، تا پیش از معرفی رسمی X1 طویل در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) نمیتواند فاصله دقیق بین محورهای خودرو را اعلام کند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
این موارد به گذشته مربوط میشوند و حالا این بازار چین است که لقب بزرگترین بازار خودروی جهان را از آن خود کرده است. تمام خودروسازان سعی دارند در این کشور جای پای خود را محکمتر کنند و با شناخت بیشتر سلیقه مردم چین، خودروی مورد پسند آنها را در این کشور عرضه کنند.
مشتریان چینی علاقه وافری به خودروهای طویل با فضای بیشتر در بخش سرنشینان عقب دارند؛ مردم این کشور نمونه طویل و کشیدهتر سدانهای کوچک و بزرگ و خودروهای شاسی بلند را در اولویت خرید خود قرار میدهند.
بیامو نیز از این موضوع به خوبی مطلع است. یکی از خطوط تولید نسل اول کراساوور X1 در چین بود. بیامو نیز در همین راستا با توجه به سابقه تولید این خودرو در چین و سلیقه مشتریان این کشور، تصمیم به رونمایی از نسخه کشیدهتر نسل دوم X1 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ گرفت.
این مدل از X1 در کارخانه مشترک بیامو و برلیانس در شنیانگ (Shenyang) تولید خواهد شد. نسل دوم X1 در بازار چین با سه پیشرانه بنزینی و محور محرک جلو برای نمونههای معمولی و دو دیفرانسیل و برای تمام مدلها با بدنه کشیده، عرضه خواهد شد.
X1 خاص بازار چین در طول ۱۰۹ میلیمتر کشیدهتر خواهد بود و تمام این افزایش طول به فضای پای بخش صندلی عقب اختصاص پیدا خواهد کرد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۵۶۴ و ۱۸۲۱ و ۱۶۱۷ میلیمتر است.
مهمترین تغییر در این نسخه از X1 فضای پای سرنشینان عقب است. با جابجایی حداکثری صندلیهای عقب به انتهای خودرو، ۱۱ سانتیمتر فضای بیشتری در اختیار سرنشینان این بخش قرار خواهد گرفت. حتی با جابجایی صندلیهای عقب به جلوترین حالت ممکن، باز هم فضای پا در این بخش ۶ سانتیمتر بیشتر از نمونه استاندارد X1 خواهد بود.
سایر مشخصات نسخه طویل X1 شباهت زیادی با مدل عادی X1 که در سایر نقاط جهان به فروش میرسد دارد. دولت چین سوخت دیزل را برای مصارف نظامی خود استفاده میکند؛ به همین دلیل پیشرانههای مورد استفاده برای X1 تنها شامل نمونههای بنزینی میشود.
پیشرانههای موجود برای بازار چین به همراه سیستم انتقال قدرت آنها به این شرح است؛
X1 sDrive 18Li با پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
X1 sDrive 20Li با پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۹ اسب بخار قدرت و محور جلوی محرک
X1 xDrive 20Li با پیشرانه قبلی و چهار چرخ محرک
X1 xDrive 25Li با پیشرانه ۲ لیتری مشابه، ولی فشار توربوشارژ بالاتر و ۲۲۸ اسب بخار قدرت و چهار چرخ محرک
مدل آخر در آمریکا با کد X1 xDrive 28i ارائه میشود. (حرف L در کد مدلهای بازار چین نشان دهنده بدنه کشیده خودرو است)
بیامو به دلیل وجود برخی موانع قانونی در چین، تا پیش از معرفی رسمی X1 طویل در تاریخ ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) نمیتواند فاصله دقیق بین محورهای خودرو را اعلام کند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *