صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

از داوران پول می‌گیرند تا حقوق خودشان را بدهند/ تصمیمات کمیته داوران دستوری است!

۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۱۵
کد خبر: ۱۶۷۳۸۳
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
داور A آسیا کشورمان از عملکرد کمیته داوران فدراسیون کاراته انتقاد کرد.
حسن عباس‌زاده در گفت‌و‌گو با در مورد شرایط داوری کاراته کشورمان اظهار داشت: ابتدا عرض کنم پس از مشورتی که با اکثر داوران مطرح کشور انجام دادم به این نتیجه رسیدم که در خصوص وضعیت داوری کاراته مسائلی را شفاف سازی کنم.

وی در خصوص طلب سال گذشته داوران این فدراسیون گفت: حق الزحمه داوری ما بسیار اندک است اما تا اسفند سال گذشته هیچ پولی به داورانی که در لیگ قضاوت کرده بودند پرداخت نشده بود. در همان روزها بود که یک آزمون مدرسی داوری در کشور برگزار شد که کمیته داوران اعلام کرد برای شرکت در این آزمون هر داوری باید مبلغ 500 هزار تومان ورودی پرداخت کند. نکته جالب این است که داوران کشور برای یک روز قضاوتشان در لیگ تنها حدود 60 هزار تومان پول می‌گیرند اما برای حضور در این آزمون باید 500 هزار تومان پرداخت کردند!

داور کاراته کشورمان افزود: به هر حال این آزمون برگزار شد و در فاصله یکی،دو روز پس از آن حدود چهارصد هزار تومان به ما (داوران) پول دادند و گفتند مابقی پول را هم بعدا پرداخت می‌کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه داوران کاراته مظلوم واقع شده‌اند ادامه داد: خیلی جالب است! فدراسیون کاراته با پول خود داوران حق الزحمه قضاوتشان در لیگ را پرداخت می‌کند. وقتی کمیته داوران فدراسیون کاراته دید که کسی به این موضوع اعتراض نمی‌کند تصمیم گرفت تا مجددا یک «استاژ» برگزار کند تا شاید ادامه پول ما را هم پس از این استاژ تسویه کند.

داور کشورمان در ادامه به اظهارات مسئول کمیته داوران کشورمان واکنش نشان داد و گفت: آقای مردانی اعلام کرده که ما 17 هزار دفترچه داوری ثبت کرده‌ایم که این موضوع درست است اما نکته مهم اینجاست که داورانی که مسابقات مهم کاراته را در داخل کشور قضاوت می کنند به 100 نفر هم نمی‌رسند.

وی ضمن اشاره به دستوری بودن تصمیمات کمیته داوران افزود: من خودم یکی از منتقدان مسئول سابق کمیته داوران بودم اما در تیم جدید کمیته داوران اکثر داورانی که زمان آقای سلیمی مورد استفاده بودند کنار گذاشته شدند. یکی از مشکلات اصلی ما با اصل کمیته داوران است. تمام تصمیمات این کمیته دستوری است و تقرییا تمام تصمیمات را یک نفر میگیرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: داوران ما عاشق کارشان هستند. خدا را شاهد می‌گیرم اگر به ما بگویند رایگان و به عشق کاراته کار کنید خیلی از بچه‌ها برای قضاوت می‌آیند اما این کارهایی که آقایان انجام می‌دهند به هیچ وجه صحیح نیست.

وی به بی دلیل بودن برداشتن قوانین داوری از روی سایت فدراسیون اشاره کرد و گفت: یک سوال ذهن من را مشغول کرده است. چرا آقایان قوانین داوری را از روی سایت فدراسیون برداشته اند؟ اگر قرار است تغییری در قوانین باشد ما داوران باید از طریق سایت فدراسیون از این موضوع مطلع شویم که فعلا گویا این موضوع منتفی است.

عباس‌زاده در پایان عنوان کرد: بیشتراعضای شورای داورانی که در حال حاضر در مسند کار قرار دارند مربوط به یک جناح خاص هستند وبه همین خاطر نمی‌توانند روی حرف آقایان حرفی بزنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *