صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کتاب «بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری» منتشر شد

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۳۴۶۱
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
کتاب «بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری» با تدوین احسان بابایی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مدیران در نظام جمهوری اسلامی، فقط مدیر نیستند، مسئول هم هستند، در برابر خدا، در برابر مردم؛ و نیز متعهد هستند به خدمت، خدمت به خدا، خدمت به خلق خدا. جدایی مدیریت از مسئولیت و خدمت، مدیر را به وصله ناجور نظام تبدیل می كند، آفتی می شود كه بدبینی به بار می آورد و مانع شكوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نظام می شود.


مناصب مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی، امانت هستند، مدیران باید رسم امانت داری را بیاموزند و نه فقط مدیران، دیگران نیز باید از ادب خدمت باخبر باشند تا بتوانند مدیران خود را ارزیابی كنند و رفتار بایسته را مطالبه نمایند و چه بسا در گزینش های خود تجدید نظر کنند.

پذیرش مدیریت با لوازمی همراه است كه نادیده¬گرفتن آن به دنیا و بلكه آخرت مردم لطمه وارد می سازد و به همین دلیل قبول مناصب مدیریتی برای شخص مدیری که از صلاحیت های لازم اخلاقی، علمی و اجرایی بی بهره باشد، خسارت‏بار خواهد بود.

یادآوری بایسته های خدمت در افق مبانی فکری انقلاب اسلامی از این حیث اهمیت دارد و ضروری است که نهادینه شده نگاه انقلاب اسلامی به مقوله مدیریت با موانعی همچون فرهنگ سازمانی پیش از انقلاب، برخی مؤلفه های نادرست فرهنگ عمومی و نیز خطر همیشگی دنیاگرایی مواجه است.

آنچه این مجموعه را از اهمیت بیشتر برخوردار می سازد این است که توصیه های مندرج در آن، همزمان حاصل نگاه اسلامی به لوازم مدیریت در نظام اسلامی و تجربه سالیان متمادی ارتباط نزدیک با چالشهای مدیریتی است که رهبر عالیقدر انقلاب، عمل به آن را از مدیران توقع دارد.

محتوای کتاب

در این اثر، مجموعه ای از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای گردآوری و با هدف معرفی بایدها و نبایدهای عرصه مدیریت و خدمت به موضوعات زیر پرداخته شده است: امانت بودن مسئولیت، ارزش خدمت، جهت گیری مدیریت، ضرورت خودسازی، عدالت گرایی، ارتباط با مردم، گزینش صحیح مدیران، نظارت، پاسخگویی، رعایت بیت المال، فسادستیزی، وحدت و انسجام، التزام با قانون، وجدان کاری و آفتها و آسیبها.

مشخصات کتاب

کتاب «بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری» در 288 صفحه، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 10000 تومان عرضه شده است. دفتر نشر معارف پیش از این، از این محقق و پژوهشگر کتابهای «بایسته های تبلیغ»، «بایسته های اخلاق سیاسی» و «بایسته های خدمت رسانی» را از منظر رهبر معظم انقلاب منتشر کرده است.

****

برای تهیه کتاب «بایسته های خدمت»، «بایسته های اخلاق سیاسی»، «بایسته های تبلیغ» و «بایسته های فرهنگ عمومی» از منظر مقام معظم رهبری و دیگر آثار دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، پاتوق کتاب قم (تلفن 37735451)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن 07132344615)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن 05132220119)، پاتوق کتاب کرمانشاه (تلفن 08337238411)، پاتوق کتاب ساری (0113253020)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن 03432231466)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن 04135576000)، پاتوق کتاب قزوین (02833362806)، پاتوق کتاب ارومیه (04432354522)، پاتوق کتاب کرج(02634435290)، پاتوق کتاب اراک (08632229038)، پاتوق کتاب شهرکرد (03832243222)، پاتوق کتاب گرگان(09107755172)، پاتوق کتاب ایلام (09107755188)، پاتوق کتاب اصفهان (09107755163)، پاتوق کتاب ارومیه (09107755166)، پاتوق کتاب بندرعباس (0763617557)، پاتوق کتاب بوشهر (09176671554)، پاتوق کتاب اهواز (09105577164)، پاتوق کتاب اردبیل (0453326314)، پاتوق کتاب بیرجند (05632420078)، پاتوق کتاب رشت (تلفن 01333320697)، پاتوق کتاب یاسوج (09107755185) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.


انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *