صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش دختران بازمانده از ازدواج در روستاها/طلاق علت اصلی حضور زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد

۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۴۱
کد خبر: ۱۶۲۱۳۸
مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: به علت مهاجرت پسران به شهرها آمار دختران بازمانده از ازدواج در روستاها رو به افزایش است.
رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: تعداد دختران باز مانده از ازدواج در روستاهای سراسر کشور رو به افزایش است و باید برای این دختران برنامه ریزی شود.

وی افزود: به دلیل مهاجرت پسران از روستاها با هدف کسب شغل، دختران زیادی در روستاهای محروم کشور باقی مانده اند که فرصت ازدواج را از دست داده اند.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به غربالگری صورت گرفته شده در روستاهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته، سن ازدواج در روستاها 18 سال اعلام شد و نهایت سنی که دختران می توانند در روستاها ازدواج کنند 23 سال است.

نوروزی در خصوص ارائه آموزش های مهارت آموزی از سوی کمیته امداد به دختران باز مانده از ازدواج اظهارکرد: کمیته امداد در بحث مهارت آموزی اجتماعی و اقتصادی به دختران ورود پیدا کرده و آموزش های لازم در این ارتباط به دختران ارائه می شود.

وی اصلی ترین علت حضور زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد را طلاق دانست و اذعان کرد: 10 سال پیش بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار کمیته امداد را افرادی تشکیل می دادند که به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش خدمات امداد قرار گرفته بودند اما اکنون بیشترین دلیل حضور این زنان، طلاق آنها ثبت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *